Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Gräsänka igen...

Kategori: 2008

Imorse for så min älskling ut på jobb igen och denna gång drog han å Anton till Åre.
Så nu är vi pappalediga några dagar...
långsamt tycker jag som verkligen är beroende av "vuxensällskap" på kvällarna.

Men vår dag har varit bra
Imorse följde jag Och Johanna med Klara ner till bussen där vid halv åtta
sen gav vi oss ut på en timmes prommenad.
Det var väl nån minusgrad det bet lite i kinderna men så friskt och härligt och
solen ja den sken redan på oss.
Sen satt jag ute och läste tidningen medans Johanna sov
ja lillan hon sov ända till tio.

sen har vi varit å vattnat farfars blommor medans han är på semester i ryssland.
Så sorry om jag har vattnat några plastblommor...

Var in en sväng till min farmor och farfar
men de var på språng de skulle göra stan osäker.
Fick iaf en liten pratstund
Farfar min har spelat in en skiva vilket jag tycker är roligt man blir tydligen
aldrig för gammal för det
och jag fick faktiskt en egen skiva,
jag har däremot inte lyssnat på den ännu tiden räckte inte till idag
och dragspel är väl inte min graj men det är mysigt att höra på ändå ibland.

Sen nu ikväll har jag bakat pizzabullar
som Klara och jag har smaskat på
till tv:n.

Men nu ska jag ta med mej min lilla soffsovare och gå till sängen.
Så Nattis med er allihopa.

Ps Ylva och syrran förgyllde min dag med lååååååånga telefonsamtal TACK!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: