Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

~ det snöar ~

Kategori: 2008

Detta året ser det ut som om vi får en vit och fin jul det är hur härligt som helst ute och lillan bara älskar attt åka pulka eller kälke!

Igår sov min lilla hela natten i sin säng sen var hon vaken till halv nio på morgonen och dormade av och sov till tolv på soffan, i går kväll somnade hon strax före fem och då jag skulle skjutsa Klara klädde jag lillan och när vi kom hem klädde av henne hon fortsatte och sov och sov 21,15 vaknade hon igen. Danne skällde på mej för att nu skulle hon aldrig sova för natten men elva gick vi och la oss myste ett tag och tolv sov hon i sin säng igen och sov hela natten nio var hon upp och ville ha välling tog flaskan och la sig i mammas säng och nu är klockan snart tolv och lillan sover ännu... troligen behöver hon sova, och förhoppningsvis blir hostan bättre och ögoninfektionen är nästan borta nu och snoret sover hon kanske bort lill trollet!

Idag ska vi fara till Moster och kusin Edvin det är dags att slå in lite klappar.
Hon ville ju också se vad jag beställt så hon inte blir lurad! =)

Nä nu ska jag försöka väcka mitt lilla troll och se om någon lunch passar och om hon vill fara å leka lite Johannas favorit ord är annars blä och Nej!
Igår till middag åt vi blodpudding och lillan vägrar sitter och säger blää hela tiden och ruskar på huvudet! Idag vet jag inte vad vi ska äta skulle vilja ha nått gott då det bara är jag och Danne och Johanna Klara skulle på kapellet efter skolan för idag skulle de äta taccos vilket är hennes favorit mat förutom lasagne då. Det kanske man ska ta och göra det är ju mumsigt värre!





Kramizar

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ja det är härligt med all snö. Lite kallt i dag tycker jag & även Kruse han gick på tre ben efter en stund.

    Kram

    2008-12-13 | 11:08:38
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: