Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Johanna kan orden ILLA och BLÄÄ

Kategori: 2008

Idag är en sån där dag som bara är....
iaf än så länge!
Flickorna sover än och jag väntar på att ett program på tv:n ska börja Danne har varit ner på firman en sväng men är på väg hem igen då han har semester idagoch sen börjar han inte jobba förrän den 12 januari jag vet inte om han någonsin varit ledig så många dagar i följd nån gång! men det är ju kul för flickorna att få se mera av sin pappa....

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till "gammelfarmor" och önska dem en god jul.

Ute har det vräkt ner snö nu igen en bra bit var det att gå i när jag var efter tidningen mysigt med snö och sen ska det ju vara vitt på backen då det nästan är jul!

Julklapparna börjar bli färdiga och igår kokade vi knäck och gjorde kola men nu är kolan redan slut hur kan det har gått?? Konstigt! Johanna vägrade att smaka och  så är det med det mesta nu förtiden hon blåvägrar att smaka det hon inte känner igen.

Johanna har en konstig grej hon gör speciellt på kvällarna när vi tittar på tv:n och ligger i soffan då luktar hon på fötterna och grimaserar med hela ansiktet och säger ILLA eller BLÄÄÄ och hon ser så kul ut då hon gör det och skrattar så mycket sen...
Det är svårt att få henne att sluta och ibland när hon sitter i knä luktar hon på en och så säger hon ILLA så hon tycker kanske att jag luktar illa! hihi  Eller så är det bara ett ord hon har förstått igen...

Nä nu ska jag ta och lägga mej i soffan tills flickorna vaknar.
(johanna har förresten börjat sova i sin säng och nu vill hon bara sova där vilket är skönt för nu får jag min säng för mej själv nästan iaf....)


Kramizar

Kommentarer

  • Carro säger:

    Hahaha! vad gulligt med små fossingarna! Så höll Irma också på, minns jag nu.... Ha en riktigt trevlig Julhelg!! Kram/ Carro

    2008-12-23 | 08:27:57
    Bloggadress: http://carolinehulinder.blogg.se/
  • Maria säger:

    Ja nu får ni njuta av ledigheten. Rå om varandra ordentligt.

    God jul till er från mig & Kruse.

    kramiz

    2008-12-23 | 12:25:40
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: