Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

En härlig dag

Kategori: 2008

har vi haft idag med härlig sol men med kanske lite väl kalla vindar
men vi är väl vikingar eller hur?
Jag, Klara och Johanna tog en skön fm prommenad på en timme
öppöver denna gången
mot boda och jag kan säga att backen vid viskansparken är för 17 inte lite jobbig heller
sen fick jag tvinga klara att cykla upp för den
elak mamma har hon
det bottnade i att jag tyckte att vi kunde gå över till storboda och då måste vi ju gå över järnvägsövergången där en man blev påkörd av tåget i fjol och Klara fick lite panik över det jag vet ju inte vad som rörde sig i hennes huvud men jag fick mer eller mindre tvinga med henne att gå över men sen gick det så bra igen...

Efter prommenaden och Johannas sovtid for vi till fränsta för Klaras efterlängtade mjukglass den var hon väl värd tycker jag, och Lillan ja hon bara vräker i sig glass hon knappt man hinner smaka själv.. hihi

Vi var in till Malin också och spelade lite yatzy
Mosters lille prins ja han sov han så gott.

Ikväll nu for Klara och Danne till Farfar
och då passade jag och Johanna på att hälsa på mommen
och lämna tillbaka lite saker vi lånat
och så hämtade jag en gunghäst sen jag var liten men den behöver lite service
så det får bli farfar nisses uppdrag att fixa ska även passa på att beställa en stol åt lillan av honom..

Jag som tänkte att detta bara skulle bli ett litet inlägg men jag vet ju inte hur man gör då det är ju tydligt



Sist vill jag säga att jag skulle önska att folk kör lite saktigare mellan boda och viskan i fortsättningen folk visar noll hänsyn till cyklande barn och mammor med barnvagnar
att sick sacka mellan barn i hög hastighet är dålig hänsyn och jag måste säga :
VAR I HELVETE TOG NI KÖRKORT??
tror att många fått det i kellogs paketet
SAKTA NER vill jag med detta säga!!




Sen vill jag GRATULERA
ryssland som slog canada och tog ett välförtjänt VM guld
(i hockey om nån undrar)
GRATTIS!!!





Kommentarer

  • Maria säger:

    Håller med dig ang bil körningen. Man får väl ta & lätta på gasen när man ser folk efter vägen.

    Hoppas ni har en härlig måndag.

    Kram

    2008-05-19 | 09:39:12
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: