Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

~ Obs! djupt inlägg! ~

Kategori: 2008






Idag var jag och lill gumman på birsta
med Isa och Natalie
en underbart härlig dag!
Jag shoppade nya byxor åt Klara och nån body åt lillan och nya byxer åt mej själv det är väl unnt tycker jag! Ny tröja och nya skor åt bara mej! Jo lillan fick nya vinterdojjor hon med för lite och ingenting! Köpte på lite tillväxt ska väl ha nått på fötterna när lillan börjar dagis i januari!

Jag var igentligen ute efter andra kläder åt mej men det blir så ibland att man hittar nått annat man gillar mera!

Ikväll har jag jobbat var lite sen in på jobbet och blev inkastad direkt i arbetet då en boende var /är svårt sjuk! Vi har mer eller mindre jobbat på 2 personal i kväll men det har ju funkat det med! 
Men nu är jag stel i höfterna och hade jag haft ett badkar hade jag sovit där i natt ;-)

På jobbet tycker jag det är lite vemodigt för våra gammla flyttar in hyfsat friska och pigga men det går ju bara åt ett håll och det är ju utför... Tyvärr! Man lär känna dessa människor man är en del av deras liv precis som de är en del av vårt och varje gång nån blir sjuk och senare kanske måste lämna oss gråter man stilla en skvätt! Jag önskar att alla fick somna in  med de sina runt sig i sitt hem bland saker som de älskat! Varje gång nån gått bort antingen på sjukhus eller så att man inte funnits närvarande just under den tiden känns det senare så mycket tommare, jag vill säga Adjö på ett riktigt sätt smeka på kinden och önska en lycklig resa!

Usch vilket djupt inlägg det blev idag/inatt!

Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att jag får plats
imorrn gäller det pepparkaksbak på kapellet sen
blir det Wallmans för hela slanten!

Kramizar

Kommentarer

  • Therese säger:

    Fint skrivet!!

    Hoppas att wallmans blir en succé och att du får en trevlig kväll =)

    2008-11-28 | 08:40:57
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • isa säger:

    hoppas du får en trevlig kväll! (du kan ju hälsa alla från mej)

    jätte fint skrivet!

    kram

    2008-11-28 | 08:58:29
    Bloggadress: /http://sotsugen.blogg.se/
  • Maria säger:

    Ja den där är bra. Fick den som sms en morgon.

    Ja men det var du väl förtjänt av. Lite nya kläder piggar upp.

    Jo man önskade att våra gamlisar fick en fin sista tid i sin egna säng. Med oss som tar hand om dom & inte en massa nya ansikten(inge ont om personalen på sjukhuset) men de är ju vi som känner dom. Sedan får man hoppas att dom slipper ha ont sin sista tid. Bara få känna sig trygga med bekanta ansikten & bekanta röster omkring sig.

    Vi syns i kväll.

    Kram

    2008-11-28 | 10:03:09
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/
  • Maria säger:

    Vad kul att vi följs åt igen! :-) Grattis!



    Apropå det där med de gamla som du skrev så tycker jag att alla ni som jobbar inom äldreomsorgen är guld värda och gör ett kanonjobb! Yrket borde värderas långt högre än vad det gör.



    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    2008-11-28 | 21:30:24
    Bloggadress: http://mariaholmstedt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: