Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

En helt vanlig dag!

Kategori: 2009

Har haft en urusel natt med värk i svanken och ständiga sammandragningar!
Fy 17 och så kan man inte ligga nå bra alls bara vänder och vrider och kollar på klockan...suck! Inte blir det bättre av att ha en snurrande Johanna mellan oss.
Har varit på toa hundra gånger och släppt ut kissarna och varit uppe.



Idag har jag varit till BM
Bebbens hjärtljud var nu en bit högre än vanligt och BM sa att bebben börjar bli stressad vilket tydligen är bra. Magen har sjunkit men bebben är ännu ruckbar men det ser inte jag som nått hinder för Johanna fixerade sig aldrig! hihi Hon kom ju ut ändå! hihi
SF mått på 38cm
Hjärtljud på 153 slag/minut
mitt blodtryck var 131/90 så även där var undertrycket högre.
Annars var ju allt bara bra och jag bara väntar och väntar och väntar
ska åka på jobbet och sätta mej i massagestolen tror jag kanske kan det få igång nått!
 Hade det varit mindre snö hade studsmattan blivit ihopsatt.
Eller så får man hoppa hopprep en syn för gudarna
(men jag var ju duktig förr).



På fm sov jag en sväng som vanligt... skönt!
Sen bakade jag en kaka i MICRON det tar ca 8 minuter och passar mej perfekt! =)
Ylva,Rasmus och Amanda kom och fikade och surrade en stund barnen lekte med lillans saker
synd bara att lillan var på dagis!



När jag och Klara hämtade lillan var vi in till mommen en sväng och hämtade den fräsiga musdräkten som nu får en påskmundering inför skärtorsda´n.... Då ska Klaras klass stå untanför konsum och ha ett stånd med massa goa saker!

Imorrn är det öppet hus på skolan och jag hade väl tänkt gå dit om inget annat inträffar då såklart =)


senare ska jag baka muffins
men inte just nu!

kramizar


//



Kommentarer

  • Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    Jag tror nog att han kommer snart... Ja, jag tror det är en liten kille. Alfred blir ju ensam grabb annars ;)

    Håller tummarna för att det snart är över!

    Kramen

    2009-04-07 | 19:22:41
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Christina säger:

    Hej mumsan!

    Hoppa STUDSMATTA.......eh, Bodil, det är nog inge bra just nu....=)

    Du är rolig du....! Love you, det vet du!

    Kram!!!

    2009-04-08 | 06:53:01
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg
  • Nillah säger:

    När jag gick med Steffen så sprang jag upp & ner i trappor, skottade snö som en stolle, bar in ved, plumsade i djupsnö... Men inget av det hjälpte, han ville ändå inte komma ut... Jag fick gå 3 veckor över tiden sen blev jag igångsatt... Det är jobbigt att bara gå & vänta!! Jag tror att du får en liten grabb den här gången =0)

    Kramar

    2009-04-08 | 18:48:04
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/
  • Maria :) säger:

    Lycka till, när det blir! :) Ha det bra. Kram <3

    2009-04-08 | 20:26:32
    Bloggadress: http://annamariaericajonsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: