Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Min passion och trollungen

Kategori: 2009

Johanna och jag tog en så skön siesta idag!
Det regnade på fm och jag var så trött så jag å lillan somnade tvärs över vår säng och sov i 2 timmar. Hur himla skönt som helst!
Sen kom min lillasyster Elin och intervjuade mej och så hade hon med sig goda bullar som mamma bakat mums!
Inget är så gott som hembakat=)
Elin hjälpte Klara att få klart läxan också lättare om nån annan än jag gör det för mej blir hon oftast så arg på!

Johanna har ätit nån form av raketbränsle idag är inte still en enda sekund!

Vi var till matfors förut och handlade lite påfyllning till kylen och så var vi bara tvugna att äta middag på Luddes där har de verkligen goda hamburgare!
Vi åkte södra sidan ner och snacka om hopp och studs
ett under att bebben är kvar inne i magen överhuvudtaget =) hihi

Nu sover min familj och här sitter jag, glor på "Vid min sida" på 4:an men har sett den flera gånger förut men den är rätt så bra ändå! Också försöker jag läsa min bok som jag hållit på med så länge men nu är den så intressant att jag bara vill läsa den hela tiden men oftast blir det bara läsning vid toabesöken, Enda stället man får vara i fred på.....

Jag älskar att läsa det är verkligen min passion här i livet men nu har jag läst 2 böcker på ett år det är ju nästan skamligt! När jag bodde hemma var mitt rum nästan ett biblotek nu sörjer jag att jag inte riktigt har plats för alla mina böcker men nån dag så kanske man får det! Men jag inhandlar mycket barnböcker och numera även ungdomsböcker jag vill uppmuntra mina barn att läsa mycket =) En bra start i livet kanske??

Usch vad jag har plitat ner många rader nu..
Jaja mest tomt pladder inte en jäkel som kan vara intresserad av detta så nu slutar vi för i kväll!

Kramizar








TROLLUNGEN vår!

Kommentarer

  • isa säger:

    6:e???jag har fått för mej att de är den 9:de:s

    hur kommer de sej? var sensäker på att de va den 9:de!!!

    men den kanske kommer då:-) hahaha

    2009-04-05 | 14:24:54
    Bloggadress: http://sotsugen.blogg.se/?tmp=0514225
  • Anita säger:

    Ja, man måste ju va ute i go tid om man ska hitta nå vettiga kläder och framförallt skor :-)Men här är det slut på att köpa fin kläder iaf, dom ska kunna använda det till vardags också sedan.

    Jag kan heller inte göra läxa med mina, dom blir vansinniga på mig om jag rättar och säger dom har fel, därför har jag infomerat deras fröknar om att jag inte gör läxorna med dom och varför jag inte gör det och det är helt ok med dom :-)

    2009-04-05 | 18:57:31

Kommentera inlägget här: