Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Vad lycklig man blir av lite sol!

Kategori: 2009

Idag har det verkligen varit härligt väder!
Vi har hela familjen varit i lekparken och lekt
Danne satte ihop studsmattan till Klaras förtjusning och sen har det hoppats av båda fröknarna
presenningen över sommar sakerna har dragits av och vikits ihop och gräsklippartraktorn har fått sig en liten uppfräschning och Johanna ska verkligen åka på den hela tiden! 
Hon älskar allt som låter och går att åka på!

Vi åt en underbart god middag idag!
Vi grillade fläskytterfilé och friterade pommes kall beasås och grönsaker och potatissallad!
glömde att köpa hem färsk svamp och majs men det var gott ändå! 
Får spara det till nästa grillning!

Så nu är danne och flickorna ute och leker igen
jag har fått lov att vila mej =) 
jag har världens sammandragningar och har haft det så det senaste dygnet
men ännu är jag inte redo att åka in..... har ingen lust att åka in för att sedan åka hem nä nästa gång vi far in då ska det vara på riktigt och mera därtill!
 jag skulle igentligen kunna få bebisen hemma
(har ju fått hemma förut)
Men min sambo är väldigt nervös att han måste förlösa och se allt äckligt blod och slem på nära håll =)
ja se karlar....

Näe nu ska jag verkligen lägga mej på soffan och njuta av en stunds ensamhet!

Kramizar

Kommentarer

  • Anita säger:

    Mitt ex var riktigt duktig på förlossningarna, haha, han tom tittade när dom kom ut, vilket när Johannes kom inte kunde vart nån vacker syn, dom hade ju slutat ge lavemang när jag fick honom så både det ena och det andra sprutade, kändes det som iaf ;-)

    2009-04-18 | 23:04:07
  • Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    Gud så gott med grillat, än har vi inte hunnit med det tyvärr :(

    Men du... Jag måste vara trögast i sverige eller den minst informerade.... Fått barn hemma? Vilken av barnen? Antar att det är klara eftersom du skrev till mig en gång att hon kom med storken. Tell me... Nu blev jag ju nyfiken, haha!

    Hoppas iaf att du föder barn nu, förstår att det är jobbigt med allt tjat från oss ;)

    Kram kram

    2009-04-19 | 13:25:56
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Anonym säger:

    men herre min ge va de gick segt här...han måste ju förtå nu att bästföre datumet har gått ut för längesen...att vi alla utanförmagen(mest ni förståss) längtar å vill se den lilla varlesen!



    kram å puss:o)

    2009-04-19 | 18:57:14
  • Anne-Lie säger:

    Men nu kanske det har hänt eller???

    Väntar med spänning att läsa här på bloggen nu att den lille har kommit ;D

    Kram på dig

    2009-04-19 | 21:30:25
    Bloggadress: http://lillaanna.blogg.se/
  • K säger:

    Åååh, va jag ska snusa ;-)

    Grattiskramar i massor från oss!!

    2009-04-20 | 07:48:52
  • Christina säger:

    GRATTIS!!!!

    Han måsta ha mått gott därinne!!=)

    2009-04-20 | 08:26:41
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg
  • Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    Stort grattis!!! Äntligen kom han!

    Kram

    2009-04-20 | 09:20:05
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Anita säger:

    Åhhhh, förstår att han kommit nu på kommentarerna här.

    Äntligen!



    Stora grattiskramar och lycka till!!!

    2009-04-20 | 16:12:25
  • Anita säger:

    Åhhhh, förstår att han kommit nu på kommentarerna här.

    Äntligen!



    Stora grattiskramar och lycka till!!!

    2009-04-20 | 16:12:47
  • Jessica säger:

    Åh, har du fått en liten pojke nu?!?!

    Hoppas det!!

    Grattis isf och många kramar

    2009-04-20 | 17:08:36
    Bloggadress: http://lammet.bloggagratis.se
  • Ullis säger:

    Hej! Hörde av Faster Anna att det blev en stooor kille. GRATTIS!!! från oss i Indal. Selina hälsar till Klara oxå. Kramizar Ullis

    2009-04-21 | 21:35:14

Kommentera inlägget här: