Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

nu är glada julen slut slut,,,,,

Kategori: 2009

en underbar jul har nu tagit slut men till trröst så kommer den ju om ett år igen! hihi

Julafton firades hemma med paketöppning som vanligt på julaftonsmorgon sen en härlig frukost och ut på julturné till graven i fränsta för att ta bort snön och sätta dit ljus =)
Detta är tredje året ja inte i följd då som Christer inte firar med oss i fjol var ju han och Mattis i ryssland och vi tog det lugnt och i år blev det så här tråkigt =(
Var in till dannes farmor och Ingvar med en julblomma och paket såklart =)
Vägarna gick förbi hos min farmor men där var det ingen hemma även de var ju på julturné hihi
så vi styrde turen mot Ville jag fick plumsa i snö för att komma till lillplutten min men sen lyste det så himla fint igen!! Sen hem till Kalle ankas jul och middag här hemma i lugn och ro som vanligt sen bidde det en tur till mamma/mommen och elin som är hemma på "jullov" åsså kom den där tomten också som lillan är så rädd för =)

Juldagen firades hos barnens faster Anna och resten av alla fastrar och farbröder och kusiner fullt hus med andra ord! Men så himla trevligt som alltid 

Det kom världens knasigate tomte dit han klättrade på annas nya vardagsrumsbord hoppade i soffan och kastade sig runt halsen på barnen och låg i knä på dem i soffan och tog lite romåcola i mellanåt =)
haha

Jag har inga bilder ännu... 
Klara fick en laptop av tomten i jul så nu sitter jag vid den å myser medans bilderna är i min dator jaj ni  får vänta tills jag orkar slå på min stationära...

Johanna fick både dvd och ett nyrtt kök till rummet sitt sen fick ju dockan grejjer också Petter han fick massor av blinkande och låtande saker men tar ändå Johannas grejjer =)

Jag hade tydligen också varit snäll i år för åt mej hade han faktiskt lämnat en ny micro och en riskokare och det bästa av allt är den roliga påsen vi får av mamma varje år en stor papperspåse från ica fylld med dikmedel tvättmededel diskborstar och choklad sköljmedel trisslotter och brandvarnare var det i år och massor av mera braatthasker sånt som går åt! 

Danne fick en ny skruvarlampa så nu kanske bilen kommer ihop också...hih ioch en jättefin tröja och presentkort

Det var lite om vår härliga jul =)

Igår började det att snöa igen och vid elva igår kväll var jag ut och skottade då jag kom på att jag skulle dra in vagnen från bilen och jag vill ju inte få hela hallen med snö så jag skottade fram våra bilar och framför bron men imorse syntes det inget av mitt duktiga slit för det lår likamycket om inte mer igen så nu på em har vi varit ute och skottat i ett par timmar och åkt lite skoter och plockat ihop alla skaer så inte snöraset begraver leksakerna =)
så nu känner jag mej duktig och tänk vilken motion jag fått....

Näpp nu ska jag se om Petterniklas tänker vakna han somnade då vi var ute och sover gott på bron som vanligt =) Mammas lillgubbe <3

Kaanske tvättstugan är ledig för jag har nya sängkläder att tvätta =)

Kramizar   

Kommentarer

  • Anna-Maria säger:

    Vad mysigt det låter med er lilla julturné och vad fint att ni besöker er lille ville och Crister...de finns ständigt vid er sida antar jag.

    Vilken tokrolig tomte ni fick på besök...han hade nog gjort många barn glada innan han kom till er tror jag....s



    Hoppas ni får ett lika fint och roligt nyår!!

    2009-12-29 | 21:58:39
    Bloggadress: http://bakeba-babblar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: