Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Så mörk är natten i midvintertid

Kategori: Klara

Men se då nalkas LUCIA!!....

Och det är precis vad det är i dag LUCIA dagen och vi har varit på ett underbart fint luciatåg med Klara och femmorna i torpshammars kyrka vackra sånger och en underbart gullig Stina som sjöng så vackert =)
De sjöng så härligt så Petter somnade i mommens famn, Johanna hade fullt upp med att kolla på de vitklädda med ljus i hår och ljus i näven och det dök upp små tomtar ur bänkraderna och ett stort tack till Klaras fröken Annette som är duktig på att få barnen att ge allt =)

Efter lucia och fika och lottdragningar så följde faster med oss hem och fikade igen och surrade och byggde pussel med Johanna och så planerade vi inköpen inför juldagen så nu börjar allt kännas bra =)

När hon åkt slog jag in de julklappar som jag har köpt för i år TÄNKER jag INTE sitta uppe hela natten mot julafton för att slå in klappar då ska det vara gjort redan!
Nu börjar vår röda fina julklappssäck på att fyllas...

Petter somnade tidigt men sover oroligt och jag kan åter bara konstatera att vi har ett rum eller två för litet jag vill flytta till nått större men samtidigt vill jag inte flytta från byn där jag trivs så himla bra
...

Näpp nu ska jag ta å krypa ner i soffan en stund innan sängen kallar
det ahr blivit trång i vår säng nu då Johanna prompt ska sova där =(
Så nu sover jag som en kratta..

Nattiz <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: