Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Vilken "jäkla" dag!

Kategori: 2009



Idag var det dagis från halv åtta kallt som 17 va det också! -28grader stod vår mätare på och idag av alla dagar var mitt ena fram däck helt utan luft så Danne var snäll å for til svärfars å hämtade kompressorn så jag fick nå luft. Där uppe var det -32 fatta vad kallt det är! Johanna såg ut som en liten michelingubbe när vi for på dagis.
Klara fick göra sig iordning själv å gå till bussen och naturligtvis kom det ingen buss idag den var nämligen trasig men de fixade med bilar så barnen kom ju till skolan ändå fast lite senare.



Efter dagis stunden kom danne hem skulle försöka få igång sin pappas husbuss som skulle säljas idag. Vi åt lunch i fränsrta när vi ändå hämtade saker i garaget men det tog honom fyra timmar att få ordning på skiten MEN nu är den såld det kom 3 svarta män å köpte den så nu lär det ju skvallras på Thammar att vi sålde christers buss medans han var i ryssland till svartingar dessutom!! HIHI





Klara å Elin var å badade i stöde nu ikväll och myste när jag skjutsat hem Elin kör jag fast på gården där körde av nån anledning på sidan med ena framdäcket så vi kom varken fram eller bakåt så där stod jag å mina barn å Ulrika med en barnspade (det var det enda som vi hittade) vi är båda gravida så vad skulle vi göra ?? Bilen satt ju fast trots att vi såg att det var nästan ingen snö där... jaha å min käre sambo bara surrade i mobilen så han gick inte att nå men så for han förbi och jag blockringde och hade tur att han var ledig just då i örat för han kom och drog upp bilen =) Ja jag säger som Ulrika jag: Lite spänning måste man ju ha!



Nu är det bara jag å Lillan hemma för Danne såg en tv på blocket han ville ha så då bar det av till sundsvall igen då Klara följde med som sällskap. Lillan å jag har tittat på csi och håller på att tvätta lite och så har lillan haft ett blodbad ramlade in i armstödet på fotöljen å bet sig nog i kinden för gu så det blödde men nu är det bra godis lindrar ju... och ikväll smaskar vi på lite chips och gottis.




Usch vad jag pladdrar nu är det snart sovtid åt lillan, Ja åt mamma också skulle jag tro. Johanna sov så dåligt efter tolv i natt hon somnade inte riktigt förrän fem i morse i vår säng å då skulle jag ju kliva upp! Så nuj börjar jag bli lite seg!

Kramizar





Kommentarer

  • Katrin säger:

    Du har haft lite & göra idag =)själv är jag nyklippt och nu är det mycket kortare än vad det brukar vara. Kram.

    2009-01-16 | 23:11:41

Kommentera inlägget här: