Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Klagolåt & gravidsnack!

Kategori: 2009



Så har nu en arbetsvecka gått... Jag jobbar på men har idag efter lunch verkligen fått kämpa mej fram för jag vill så himla mycket mer än vad mina höfter vill... Men om jag skulle sätta mej en stund som varar liiiite för länge ja då har jag svårt att komma mej igång höfterna vill inte följa med! Usch... Jag har lovat mej själv att INTE klaga men har nu märkt att det börjar bli svårt... En del arbetskamrater är bara så för mycket så ibland undrar jag om jag har nån smittsam sjukdom eller var jag bara gravid??? Om jag inte orkar då ber jag ju om hjälp så är det ju! Nog tjatat om det nu jag har UNDERBARA ARBETSKAMRATER! Sträck på er ni är er vikt värda i guld!
Men jag måste bara klaga liiiiiiiite iaf! Det är inte skönt med foglossning ska jag säga! 

Johanna klev upp strax efter sex imorse vår första jätte tidiga uppgång... och visst kom vi i god tid till både dagis och jobb! Duktigt va? Klara blev väckt tidigt hon med men fick klara sig själv för första gången! Men det gick ju riktigt bra!

Igår em var jag till Ylva på lite fika och surr så himla skönt tyst och trevligt då barnen var på dagis! Vi var även ner ilag och hämtade våra trollungar. Hur roligt som helst med sällskap! det blev lite stressigt men jag hann till halv fem på jobbet allt går ju om man vill och har marginalerna på sin sida!

Idag till middag frossade vi i oss PIZZA hur härligt gott som helst kanske inte den sundaste maten men bland de godaste! Får göra en "riktig" middag imorrn då det är fredag!  Min onyttighet fortsätter just nu sitter jag med ett glas cola och en smaskig karra påse... säg som min chef passa på medans du FÅR äta sånt, Tydligen så får man sliska i sig alla onyttigheter som gravid! Å jag är bara sååååååå sötsugen numera (har varit det de senaste 25veckorna)

Näpp nu ska jag kolla på tv:n en liten stund medans jag torkar efter duschen sen ska jag krypa ner och mysa med min sovande sambo om bebben i magen låter mej ligga på rätt sida!

Kramizar






Kommentarer

  • Therese säger:

    Visst är det väl skönt att få klaga ibland :)

    Jag har faktiskt också svårt med fogarna ibland, speciellt när jag jobbar men man vill inte vara en börda för kollegorna heller :(

    Gött me Pizza :)

    Kramiz

    2009-01-30 | 09:42:22
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: