Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Jag har världens goaste barn!

Kategori: 2009

Natten till idag sov Petter från 20,00 igårkväll till 06,00 imorse!
Men då kan jag lova att lillprinsen var hungrig åt som en häst och somnade om efter att han nosat och luktat på mamma.

Idag provade jag att pumpa ur å ge Petter flaska för första gången ville bara se om han tog flaskan och det gick hur bra som helst så i em fick han urpumpat en gång till.
Jaghar en liten önskan om att få åka på bingo i sommar och då måste han ta flaskan för följa med får han inte däremot får han vara å mysa hos momme...

Nu idag har det varit varmt och skönt och solen har gassat på oss.
Klara for på badhuset med Maja och jag och småttingarna traskade över till Veronica för jag tänkte att lillan ville leka med flickorna men hon hade bara ögon för alla Amandas saker, när jag sa att vi skulle gå hem gick hon snällt tillbaka med leksakerna som hon lekt med, man kan ju inte tro att lillan bara är 20 månader! Hon är så himla duktig!

Petter har varit kinkig de senaste dagarna och när vi var hos V la han av världens brakare så det rann bajs ur shortsen och ner på soffan och golvet så nu har han inte ont i magen längre lillplutten!

Klara å maja å Johanna åt vofflor ute på rastkallen idag gissa om de tyckte det var mysigt senare hade de picknick på gräset!

Nu sover småttingarna sen en tid tillbaka Peppe ska ha filten över huvudet hela tiden han drar upp dn själv och jag lyfter på den men så drar han åt den igen, mammas lillgroda!

Min sambo var hemma 2 timmar ikväll sen drog han iväg på moppen för att kolla vad Micke gör suck! tänk om han kunde vara hemma iaf en endaste kväll! Imorrn jobbar han sent och på fredag ska han hjälpa Johan så då har han varit borta alla kvällar denna veckan,,, suck!
Men nästa vecka har han semester å då skulle jag vilja hitta på nått skoj med barnen jag ska allt klura ut nått riktigt roligt! Jag är super sugen på att packa picknick korgen å  åka till östersund och frösö Zoo!
Klara ville på storsjöbadet men hur kul är det med 2 småttingar?
jaja den som lever får se!

Nu ska jag läsa en stund sen är det natten!

Kramiz

Kommentarer

  • K säger:

    Ni är välkomna =)

    2009-06-25 | 07:55:37
    Bloggadress: http://ninnasblogg.blogg.se/
  • isa säger:

    tjena:-) vi va på frösö zoo förra sommaren toppen bra va de:-) dom har ju som en barnbassäng på badhuset där i ötersund, jätte mysigt me rutchbana å grejer...skulle funka om danne el du badade me johanna...lillgubben kanske är förliten, el de är han inte el?

    köp badblöja till han så får han oxå plaska:p



    ha de gött vännen!

    2009-06-25 | 21:34:41
  • Maria :) säger:

    Jag skulle kunna följa med om du ska fara på badhuset så då får hjälp, bara en tanke. :) Kram på dig!

    2009-06-29 | 17:36:53
    Bloggadress: http://annamariaericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: