Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Studenten,mat,Barnen, avslutning och en himla salig blandning

Kategori: 2009

Igår tog min lillasyster Elin studenten vid skavderns gymnasieskola
mycket folk var det och regnigt men innan studenterna kom ut på trappan så slutade det att regna! =)
Sen blev det mat hemma hos mamma och jisses vilken god mat så nu vet ju jag vad jag ska beställa när petter ska döpas =) Och sen hade hon gjort jordgubbsstubbe och kan ju säga att jag rullade hem! hihi
Ellen var så fin i sin klänning tyvärr har jag ingen bild men man får leva på mnnet.
Av min och min systers familjer så fick hon en digital fotoram så hon kan se lite "levande" bilder på oss när hon flyttar till tyskland till hösten! (undra vem som hittade på va?)
Kan ju säga att jag kommer att få det tomt när Elin flyttar tur det finns mejl och webcamera....


Idag har jag inte gjort nånting har varit lite loj, Chris kom på kaffe och smörgås mitt på dan och hade med sig lill vovven! Min kisse är större...

Nu ligger Johanna i sin säng och kollar på favvisen pingu och Petter ligger på golvet och tjattrar och slår på babygymmet, Klara slöar i soffan och jag vet att hon väntar på att småttingarna ska somna så vi kan måla hennes naglar i en härlig knallrosa färg!
Imorrn är det skolavslutning =)
Och jag som är klassförälder ska vara på skolan och fixa fika till typ 08,10 imorrn bitte
glass och färska jordgubbar vlir det iaf!

Nu håller jag på att tvätta för fy vad jag ligger efter jag har varit lat tror jag! eller nä jag har så mycket att göra att jag måste prioritera lite! Men nu sinar det i allas garderober så nu måste jag tvätta tusen maskiner =)

Hade hoppats att min sambo skulle vara på väg hem men han kommr nog inte hem förrän imorrn kväll och då missar han ju Klaras avslutning, tyvärr! Skit tycker jag om det för jag vet inte hur det ska gå att ha både Petter och Johanna med mig alldeles själv... men det brukar ordna sig mamma/mommen och Elin skulle komma så lite hjälp lär jag ju få iaf!

Har varit och köpt en vädersnurra att sätta på graven åt Ville så nu blir det sommar åt honom också MEN fy på mej jag glömde att köpa en blomma men få göra det imorrn em då!

Nu ska jag mysa med Petter en stund!

Kramzar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: