Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Sol kallt och snö

Kategori: 2009

Det snöade här i går och jag hatar verkligen snö...
Jag vill gärna ha sommar sol och varmt året om så då har jag ju förstått att jag bor i fel del av världen!!

Till morron när jag klev upp vid sju var det 3 minus grader och när Klara skulle gå till bussen i täckbyxor jacka vantar och vinterskor knastrade det under hennes fötter mysigt sa hon och det är väl så så länge som mna är barn iaf!
Näe jag har nästan alltid hatat snö när jag var liten och det glipade mellan vantarna så att det kom snö där fick jag sår där och eksem överallt... Numera har eksemet växt bort men nu ska man ju ut me bilen istället ....
Halt jobbigt och besvärligt!!

Gnällpotta säger säkert ni!!
hihi

Men nu skiner solen iaf och ja vi ska gå ut och leka fram på dan!
Petter fick somna om i min säng och sen jag skickat iväg Klara så myste jag ner mej imellan småttingarna...
Härligt med mysmornar =)

I går lärde sig Johanna ett nytt ord och det lät så roligt när hon sa : stjärtapa
Det bubblar ord och meningar ur hennes lilla mun och ibland kan man ju undra var hon får allt i från som en morgon när Petter bajsat på sig då utbrister hon : Petter Pisspotta!

Igår var lilleman och knäppte sina första kort och jag hoppas att de blev bra fast han helst inte ville skratta åt fotografen.

Idag fortsätter tråkgörat med att tvätta och vika tvätt numera har jag ju fyra små hjälpsamma händer som drar å sliter i allt...
Sen ska jag fundera vidare på hur jag kan möblera om för att göra det bättre här hemma!
Jag älskar att möblera om...

Näe nu ska jga ta å byta på lill gubben tror det behövs han är punktlig alltid kring nio varje morgon...

Sen blir det frukost fast Johanna har redan ätit en GLASS till frulle...

Kramizar

Sommarbilden!!

7 månader kvar till sommaren...

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Jag hatar oxå vintern! Man ska ha så mycke kläder på sig så man inte fryser (å jag fryser så lätt) Å så halt när man ska ut me bilen å den e kall! Näe vår å sommar året om ska det vara=)

    2009-10-13 | 14:52:51

Kommentera inlägget här: