Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Torsdag =)

Kategori: 2009

I morse kände jag mej så seg pallrade mej upp när Klara skulle upp och hjälpte henne i vanlig ordning... Men så fort hon gått till bussen myste jag ner mej i sängen med Petter och tvingade honom att sova en liiiiten stund till och det gjorde han vi sov ända till 9,14 då Johanna kom och sa att hon var hungrig!

Jag han damsuga och plocka ihop och grejja lite innan det var dags för dagens prommenad ringde grannen och medans vi väntade på att de skulle bli klara fick Johanna gunga ute i "park"
Underbart väder att prommenera i!
Soligt och skönt =)

Petter min lilla goknopp skrattar och har nu börjat tagit sig fram mera här i livet han kryper några kryp sen hoppar han fram och så kryper han igen och hoppar det ser lustigt ut men framåt går det ju! Ovh vad snabb han blir =) Nu på em ställde jag honom vid alla leksaker och där stod han länge och pillade på alla fina saker han har... Undra vad det ska bli av vår älskling!
Han har inte fyllt 6 månader än heller men det ska vi fira på måndag =)

Johanna hon pratar och sjunger mest hela tiden, Nu på em har ho varit inne på sitt rum och grejjat
Jag måste in till stan så jag kan inhandla lite rosa tyg så hennes sängkoja blir klar...
Men sen har hon ett alldeles förlitet rum och snart fyller hon år och bara det jag tänk kommer ta en del plats

dags att kolla runt kanske finns det nått rart hus i närheten att hyra elller större lägenhet kanske??
Börjar bli aktuellt faktiskt snart vill ju Petter också ha ett rum och vi har redan ett för litet....

mmm sånt är livet =)

Näe nu sover Petter ute på bron Klara sitter å gör läxorna i köket och lillan tappade precis sin tekanna i porslin men då får vi inhandla en ny helt enkelt!

NU ska jag ner till tvättstugan har bara tappat lusten och orken känner mej slö men har massor och åter massor att göra...

Kramizar





Vi har fått MASSOR OCH ÅTER MASSOR  av frågningar av nyfikna om vad det är som vi har på släpvagnen här ute på gården och det är Dannes leksak som han släpat hem en gul ful PERRONGTRUCK
 Den går att köra och den låter massor så nu vet ni vad för fuling som har flyttat hit på viskansvägen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: