Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Gäster =)

Kategori: 2009

Jag läste på Maddes blogg att hon haft sin döda farfar på besök...

 

Och jag har en egen historia att berätta......

Jag ser Dannes pappa han är här hos oss och jag undrar så vad han vill varför ska jag se honom och ingen annan?? Mest är det innan vi går och lägger oss. Kanske är det för att vi sitter i hans soffa?

I helgen tvättade jag kläder och tre gånger hade någon öppnat luckan till torktummlaren och det var inga vänliga ord jag yttrade där nere sista gången =) På söndags kvällen låg vi och tittade på tv helt plötsligt tänds en flicklampa som ligger på golvet och den går sen inte stt stänga av Danne försöker och trots att battreierna avlägsnas lyser lamphelvetet ändå!
Och gissa vem lampan tillhör ju dannes pappa såklart och jag frågar  Danne vad han nu har slängt eller gett bort inget säger han men han gav en sak till farbror Erik!
ett tu tre så vrålar datorn till precis som om den startar upp och vi kollar nyfiket på den men ingen sida kom upp och tur var väl det för annars hade jag nog skrikit!

Men jag ser honom också och jag är vrålrädd att jag ska möta honom i lägenheten på natten när jag hämtar Petters välling!
Varför är han här? och framför allt vad vill han?
Jag har som sagt sett honom och några gånger har han en bebisblå filt och knyte i sin famn....
Min älskling är begravd med sin blåa filt =)

Förra lägenheten vi bodde i hade jag också besök från andra sidan
men vem det vet jag inte har bara mina aningar
Där var det lugnt ända tills Johanna födde så ringde det på dörren det ringde i telefon och det lät i leksaker och knackade på balkongdörren men den stannade kvar där uppe när vi flyttade ner =)

På jobbet har jag sett människor som inte lever längre

kanske ska jag vara tacksam och inse att detta är
MIN GÅVA!
Men jag ryser och tycker det är jobbigt!






Nu ska jag fortsätta äta mina nyplockade plommon!

Kramiz

Kommentarer

  • Nillah säger:

    Spännande samtidigt som lite läskigt =0) Kramar

    2009-09-08 | 13:49:06
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/
  • Madde säger:

    Tack föratt du delade med dej av din egen historia.. jag skulle så väldigt gärna vilja berätta min dröm för pappa, men vet inte hur han kommer att reagera.. känns bra iaf att veta att min underbara farfar finns med mig, för om det är nån jag saknar så är det han. kram

    2009-09-08 | 20:21:50
    Bloggadress: http://madelin82.blogg.se/

Kommentera inlägget här: