Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

polkagrisrandigt

Kategori: 2010

Imorse vaknade barnen redan vid åtta jag fick Petter att ligga ända till halv nio sen var det lektid... nio masade jag mej upp och satt å myste i soffan och hade gett småttingarna gröt och skulle se alpint men så ringde dannes telefon och vips hade vi frukost främmande =)
Det var så himla roligt att Micke och simon kom.
Han är för söt lillbebben!
det kändes som om det var längesen mina barn var så små..
kan ju ha att göra med att petter aldrig var så liten han var ju stor på en gång!
Kul och trevligt iaf att få lite främmande även om hemmet såg ut som ett bombnedslag och vi trötta =)

På em idag har Pette var så himla ledsen och trött och jag hade bestämt mej för att kolla in alla kartonger med kläder jag sparat kanske fanns det nått som Johanna och Petter kunde ha??
Jag skrattade för mej själv och undrade varför i hela friden man sparar på gamla fula 80-tals kläder??
polkagrisrandiga byxor är ju inget jag skulle ta på mina barn direkt!
skulle ni??
Jag har en jätte hög nu jag ska gå igenom och resten som jag inte vill ha nu vill jag ju säkert inte ha sen heller man får väl ta å ge till bättre behövande kanske är det nått barn på vår joord som blir lycklig över mina plkagrisbyxor!

Petter sover nu.. det är jobbigt att gå =)
Flickorna fick följa med pappis bort en sväng å vad skönt det blev för öronen mina..

jag ska springa ner till tvättstugan och fortsätta där
var kommer all tvätt ifrån??
jag har alltid massor med tvätt och handdukar speciellt
jag tycker ju att man kan använda samma duschhandduk två gånger men min dotter är av en annan åsikt men så är det ju inte hon som tvättar heller =)
Handdukarna som man torkar händerna på får jag byta varje dag för Klara tror nog att det är engångs för varje gång som hon torkat sig kastar hon den på golvet.. super kul va? näe inte direkt!

näpp tvättstugen var det ja..

Kramiz

Kommentarer

  • Sussi säger:

    hihi, kul att höra att det finns fler som jag!! Men jag kan förklara för dig. Det är mindre jobbigt att slänga en handduk i tvätten än att hänga upp den igen. Därav blir den bara använd en gång, även av dem som tvättar! =D

    2010-01-03 | 19:31:37
    Bloggadress: http://karleksbarnen.blogg.se/
  • Madde säger:

    Hörde de hade varit och hälsat på när jag vilade upp mig :-) goplutten har gått och blitt förkyld nu, vaknade i natt med täppt näsa och hosta, stackarn, men det går väl över det med :-) hade bra iaf.. kramis

    2010-01-05 | 19:29:39
    Bloggadress: http://madelin82.blogg.se/

Kommentera inlägget här: