Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Uppfriskande

Kategori: 2010

Vaknade imorse till massor av kallgrader men solens strålar kom fram och jag bestämde mej för att ta med barnen på en prommenad i det soliga men kalla vädret just då var det -22 grader men när vi kmmit halvvägs grät Johanna gumman stora krokodil tårar och ville bara hem , just snyggt när man hr över km hem igen...

Men så såg jag att Ylvas bil var hemma så vi kantade in där så lillan fick värma sig och ha en lekdag i stället och jag fick även idag mysa på lille Pontus sikken tur man kan ha!! =)

När jag gick hem igen så var det -27 ute men en snabb uppfriskande prommenad var inte så himla dumt ändå! Flickorna åkte hem med V som tur var så jag slapp höra mera gnäll.

 

Nu har jag bestället ett nytt körkort för min plånbok verkar verkligen ha flugit sin kos

fast nu lär jag säkert hitta igen den då jag beställt ett nytt kort...

Min bil har gett upp också... vilken tur jag har i början på detta år va??

Det sitter  fel startmotor på den och när det är kallt orkar den helt enkelt inte dra runt motorn så vi får ta å införskaffa en ny helt enkelt så på em tog jag vikarien och drog på affärn.

Näpp nu svamlar jag för mycket igen dags att lägga barnen kanske...
fast de leker på lillans rum efter att ha dragit fram Petters alla saker...

Kramiz

"Hanna" på nyårsnatten

Skål!

"peppes" första nyår


Klara på nyårsnatten då raketerna tagit slut =)


Klara har bakat namnmuffins....


.....Å jag en stor pirog!



Petter kan ju gå nu!!
8,5 månad!

Kommentarer

  • Therese - mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    han är så himla duktig, han är så tidig!!



    Kram

    2010-01-05 | 22:53:04
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Bodil säger:

    mmm att han är ibland skulle man vilja ha kardborreband i rumpan på honom så han är stilla i några minuter =)

    2010-01-05 | 22:55:08
    Bloggadress: http://trollmammas.blogg.se/
  • Nina säger:

    Har nu följt din blogg ett tag. Det är så himlans kul att läsa det du skriver!! Fortsätt med det.. Om du nån gång skulle vilja ha sällskap på dina promenader, höra av dig! Kan fem dagar i veckan. Skulle oxå behöva gå lite, å lite sällskap är ju aldrig fel!

    2010-01-06 | 01:08:50

Kommentera inlägget här: