Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Vad ska vi äta idag då?

Kategori: 2010

Ja det brukar vara den stående frågan nästan varje dag och jag blir irriterad övar att ingen av mina familjemedlemmar verkar kunna säga vad de skulle vilja äta utan säger jag vet inte eller det vill jag inte ha... så i några veckor nu har jag gjort en veckomatsedel utan att fråga de övriga! ÄT annars laga din egen mat eller va utan är vad jag vill ha sagt!

Måndag 11/1: Köttfärssås och spagetti. Rivna morrötter

Tisdag 12/1: Stektfalukorv och potatismos och sallad

Onsdag 13/1:  Paneng, äggnudlar och frysta blandade grönsaker

Torsdag 14/1: Pannkaka sylt och morrötter och majs

Fredag 15/1:  Lax hollandaisås potatis och varma grönsaker

Lördag 16/1:  Lasagne alt Mousaka och grönsallad

söndag 17/1: Rester alt hemgjord  Pizza


Ja det var/är vår matsedel under denna vecka 2
Inget märkvädrigt bara lättlagad och enkel mat =)

kramizar


Kommentarer

  • Therese - mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    paneng är ju sååå gott!!

    2010-01-11 | 17:29:15
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Nä Isfolket har jag inte läst men hela Malin på Granlunda serien! :)

    2010-01-11 | 17:46:57
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: