Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

smått och gott

Kategori: 2010

jag jobbade i helgen för första gången sen februari 2009 alltså innan jag gick på barnledigt med Petter men trots min ringrostighet så gick helgen fin fint =)

Men tyvärr kände jag av mina höfter allt för mycket och jag har nu bestämt mej på renaste allvar att när petter å Johanna börjar dagis i höst börjar min kamp att träna upp min kropp jag har hemskt ont i höfterna och jag tror att det enda som kommer att hjälpa mej är att träna mej stark i musklerna och kanske kan  jag också då kunna gå ner i vikt =) Men det är inte lika viktigt som att få känna sig bra och få känna sig hyfsat ung igen.
Jag har problem att komma upp när jag suttit och legat länge
jag haltar rätt vad det är och har det allmänt jobbigt men det ska alltså tränas bort så jag mår bra igen =)

Till veckan ska jag jobba lite också så det kan bli rätt ok i lönekuvertet nästa månad =)
och det är det länge sen det va!

Igår var jag och barnen och Johannas gudmor Katrin till öhn i matfors och badade och bruna å fina blev vi =)
en riktigt mysig dag med andra ord!

nu idag har vi letat fram krukor till alla de fina blommorna som vi fick i helgen
det licksom bara stod en stor kartong med massor av krukväxter utan för dörren i söndags
vart de kommer i från det vet jag inte men nu har vi gjort fint både på bron och i fönsterna =)
Tack du som kom med dessa!!

Johanna har varit ute å cyklat på vägen med Klara och hem kom de med glada miner för de hade hittat massor av goda SMULTRON =) Johannas lycka va total =)
Så nu äter lillan smultron och glass innan det är dags för nattning!
Imorrn ska vi plocka mera goda bär till Petter!

Efter denna "svarta" helg
funderar jag vidare på livet och Tackar för att jag får ha ett bra liv med mina kära barn och min sambo som betyder allt för mej!
Mina tankar är hos er i denna svåra stund
och jag hoppas att du A.W sover gott i din evighetsvila!
men tycker att det är tragiskt att du inte längre är hos oss
Himlen har fått en skrattande ängel!



kramizar


Kommentarer


Kommentera inlägget här: