Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Tisdag

Kategori: Johannis

Idag lämnade jag Johanna på dagis lite senare än vanligt vid nio för jag och Petter skulle åka ner till Isa och lilla Ebba, vi tog en backig prommenad i solen och det var ganska jobbigt men kul att prommenera nån annanstans än här på byn som jag brukar =)
Jag bjöd på lunch och det var en mysig dag =)

På väg hem hämtade jag Johanna tidigare och vi smet in till Ylva och pojkarna på mellis och kaffesurr en perfekt avslutning på en bra dag =)

Johanna somnade sittandes i soffan när vi kom hem och vaknade med feber
mammas lill hjärta ikväll ville hon åka en tur i vagnen så vi bäddade ner henne och Klara stoppade mp3;n i öronen och gick en sväng det var en glad liten Johanna som kom hem igen hon myste i vagnen
ibland glömmer man bort att min duktiga tjej faktiskt inte är äldre än 2,5 år
hon är ju faktiskt liten hon också och bör behandlas därefter men hon är så duktig på det mesta! <3

Nu sover lillan efter att hon kurat ihop sig i mitt knä och somnat
det är så mysigt att få rå om henne på kvällarna =)

Jag hoppas att hon sover ut riktigt och vaknar pigg och frisk
så vi kan gå på lokalen imorrn och grädda våfflor =)

Nu ska jag ta och bädda ner mej i sängen med en ny bok
och vänta på att älskling hittar hem ikväll också =)

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: