Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

tisdag 29 mars 2011

Kategori: 2011

I helgen som var hade vi det super mysigt

Ilördags var jag och mina små till Madde och ligan i Lo

hade det jätte trevligt men synd bara att det blåste så in i bomben men vi stannade inne å myste i stället =) riktig lördagsmat bidde det också flottig god pizza =)

Sen var vi hem till mamma och busade lite innan vi styrde stegen hemmåt men väl hemma inte trodde väl jag att barnen skulle sova nänä... men till slut så...

Älsklingen fick lägga Johanna vilket gick så himla bra =)

Det känns som om detta blir hur bra som helst =)

 

I söndags var vi ner till stöde jag tog en låååångprommenad och var in till fanbyn och kikade när de skruvade gubbarna ....

Petter han har nog sett alla stödes traktorer han... så nu måste vi ta mer prommenader där nere ;-)

 

 

Jag har en idiot till ex han är inte riktigt riktig...

Han vägrar acceptera hur det är att jag verkligen är lycklig med en annan

att vår tid är förbi...

Jag har många gånger den senaste tiden undrat hur han bara kan ge upp

våra underbara ungar.

Han vill inte längre ha de små han vill bara ha Klara för hon är ju stor å kan klara sig själv hur sjutton är man funtad när man resonerar så???
Han har inte tid att ha dem för han har ett jobb att sköta?? 

jag blir tokig HAN valde att ha barnen varannan vecka från början men nu ska han inte ha dem alls .... att mitt jobb går i skift det struntar han verkligen i jag som tyckte att vi fått till det rätt ok med att jag jobbar kvällar veckan när han har barnen....
nu ska jag försöka få vardagen att fungera igen hur nu det kan gå....

jag har 6 jobbiga arbetsveckor framför mej innan nästa period kommer som jag har schemalagt bättre
men men allt går ju sägs det....

jag kämpar på...

och jag vet ju att Älsklingen backar upp mej så det känns ju skönt =)

Vad skulle jag göra utan dej gubben??



Jag känner mej lycklig igen
jag trodde väl aldrig att jag skulle finna glädjen och lyckan så nära
tänk att ha kännt personen hela livet och följt varandra jämnt umgåtts mm
men för fem år sen avgav jag ett löfte som jag höll till för 6 månader sen
och se sen hur det gick...

jag vet att en del tycker jag förstört ett förhållande
men hur kan man göra det när personerna i fråga tydligen drog åt olika håll
jag ångrar iaf ingenting

Jag har verkligen fått den underbara mjukis killen som ser mej som jag är och gillar mej för att jag är Bodil och inte för att jag är mamma till några barn... som håller rent hemma mm mm

det känns som om jag har fått börja leva nu...
mitt fängelseliv är över
nu ska jag hitta min plats här på jorden =)

Och jag tror faktiskt att jag funnit mej ganska bra till rätta med det =)

JAG ÄR LYCKLIG!!
med bara små jobbiga moln på himlen...
men för det mesta är molnen gulligt rosa =)




Idag skiner solen
synd att jag inte kan ta en prommenad... suck

När jag väntade Johanna fick jag foglossning
sen fick jag Petter 18 månader senare och efter det lider jag av svår foglossning
vilket gör att jag som idag inte kan kliva ur sängen det var med stor möda jag RULLADE ur sängen imorse så nått jobb för mej idag är uteslutet =(
för hur ska jag kunna gå på jobbet och belasta så mycket när jag inte kan fixa de små sakerna hemma??
det var svårt att klä barnen idag, svårt att ta sig upp och ner från golvet...
det gör ont när jag går står och sitter
oftast brukar det gå bra att köra bil men idag var det en mardröm... ont ont ont
så nu knaprar jag lite medikamenter =)

Barnen har jag lämnat på dagis under våldsamma protester från Petter jag Johanna grät hon med usch vad sånt är jobbigt! Men det bästa är ändå snabb lämning en sån gång
Tur att flickorna på lillknuten är så duktiga det känns tryggt att ha barnen där =)

Undra om älsklingen har vaknat efter nattens jobb??
skulle vilja ha en timme med lite mys nu...

Annars får jag lägga mej och läsa lite...



kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: