Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Tisdag 8 november

Kategori: 2011

Och solen lyser in genom mitt enormt skitiga köksfönster....
men det får va hur smutsigt det vill fö rjag kan inte öppna det å putsa det
en vattenkran är licksom i vägen...

Tokiga byggnationer helt enkelt =)

Petter är mycket piggare jag petade i han alvedon å nässprey innan säng gående igår och nu är det fullfart igen på lillknoppen =)

Och nu måste jag väl säga att han är blöjfri också
ingen blöja sen i söndags kanon duktig.
Igår va han på toa å kissade halv nio och halv elva idag kissade han igen =)
så himla duktig =)
(2,5 år)



Johanna är på dagis å busar idag
inga problem med lämningen varken igår eller idag
hon gillar verkligen inte tidiga mornar
för då gråter hon å man blir lite förtvivlad själv även om man inte visar det.


Idag ska jag nog kanske städa lite
och plocka ihop borde tvätta så man ska kanske ta å bege sig ner över källartrappan =)
För jag tror nog att gubben vill sova lite till innan snabeldraken får sin lunch =)

Jag tänkte låta bonzo rasa av sig imorse och tog med han hem till östanå men först fick jag å Petter jaga in korna så nu hoppas jag att de stannar där iaf till i em då de ska få lite mat.
Dags för gubben att fixa vinter åt dem nu antar jag...
jag kan ju inget om sånt
men man kan väl ha lite sunt bonnförnuft iaf =)

Igår kväll va syrran hit å åt mat med oss
jätte trevligt =)
Åjag måste bara säga att nu måste jag skaffa mej en ny mobil
för jag vill också kunna spela alfapet.... =)

Vi spelade Johannas prinsess yatzy
me lillan det gillar hon så ska jag kolla på mer spel i julklapp
=)

Snart jul ju faktiskt och nu i slutet på denna månad ska faktiskt nästan alla mina julklappar vara färdiga för jag vägrar springa runt å leta julklappar dagen innan julafton
men jag kommer säkert va där ändå men då kanske bara kompliteringen är kvar =)

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: