Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

28/10-2011

Kategori: 2011

Idag är det inget jätte bra väder grått och trist

Johanna å jag har bakat en hjärtsockerkaka
och nu har hon bestämt tårta tills på söndag och måndag

vilken??

PRINSESSTÅRTA såklart =)

perfekt åt min lilla prinsessa.



så nu är det bara för mej att baka sånna

ifjol gjorde jag en fjärilstårta åt henne
men i vanlig ordning på Johannas födelsedag så äter Gudmor Katrin middag här
en mycket trevlig tradition =)
Men vad ska jag då bjuda på???
Johanna ratar ju massor av mat och det vore  ju roligt om hon ville äta på sin födelsedag iaf.

Sallad och frukt säger hon nu
smaskigt va Katrin ??
hihi

Petter han vägrar kläder när han är hemma och helst skulle han sitta i duschen jämnt och bada men han har iaf frivilligt börjat sluta med blöja han vill ju bara ha kalsonger och det är ju jättebra
det är absolut inget jag stressar fram han slutar med blöja när han är redo för det helt enkelt =)
Tutte och snuttefilt är viktigt när han är här hemma licksom välling
men när han är hos pappa glömmer han allt det där men hemma är han ju mammas lillskit och det är klart han får som han vill han är ju faktiskt bara 2,5 år än.

Barnens pappa tycker jag skämmer bort dem
och kan man verkligen skämma bort barn nog mycket ???
De behöver kärlek ömhet närhet och mycket skoj å lek
kan jag ge dem det har jag ju lyckats jättebra
även om de blir bortskämmda på köpet!!!

Nu sitter Johanna å pysslar brevid mej medans Petter borstar tänderna
för 11 gången idag han har nog inga tandtroll han =)

Nu ska jag gå ner till tvättstugan å torka lite kläder i tummlaren
och tvätta galonisar å vantar det va så jäkla grusigt nu.

sen måste jag väl fortsätta plocka in i garderober och lådoroch hitta igen hyallgolvet som är invarderat av skor Petter å Johanna verkar ha VÄLDIGT mycket skor och stövlar =)

Ha en fortsatt bra dag alla som tittar in hit =)

Stora kramen

Kommentarer

  • Katrin säger:

    Sallad &frukt gillar vi :)

    2011-10-28 | 19:27:47

Kommentera inlägget här: