Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

12 december

Kategori: 2012

Å idag har jag bakat segkakor för allra första gången
men absolut inte för sista =)
Farmor kom med allt som behövdes och nästa gång bakar jag helt själv =)
 
Jag har oxå bakat en långpannekaka tills på lördag
en med blå kokos =)
 
Barnen har bakat pepparkakor
Morgan han åt mest deg men han fick iaf vara med =)
 
Bara barnen lagt sig ska jag prova å göra rullrån oxå
herregud vad det är roligt att baka =)
Ingen dålig hobby =)
 
Va in en snabbis till fröken Ljung idag å fick smaka en super god
saffrans kaka
mmm
 
Morgan han har hunnit bli 9 månader å han är inte herr bråttom iaf =)
han har iaf börjat tagit sig framåt
och ställer sig numera upp alldeles själv fast han är mest nöjd med att sitta på golvet å leka med sina saker och han bläddrar gärna i böckerna sina ja mina med men de blir inte så tjusiga sen ;-) hihi
 
Han har varit lite sjuk här i veckan min solstråle
han har haft feber och är hemskt snorig å har haft rinnande ögon
men jag tror den bidragande delen heter tänder.
för han vill hemskt gärna ha sin välling
men nu idag till middag åt han potatis bacon å löksås
passerat såklart men han gluffsade i sig med god aptit
i skillnad mot sina lite äldre syskon då.....
 
Imorrn är det lucia
och vi startar redan lucia dagen med å vara på Johannas dagis till halv åtta på morgonen =)
Å avslutar dagen med ett besök på Petters dagis på em =)
 
dags att göra lite smet å lägga lite barn
 
Kramiz
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • M säger:

    Vart segkakorna goda då? Mamma har tänkt göra det också härframöver något. =)

    Svar: Ja det blev super duper goda =)
    trollmamma

    2012-12-13 | 21:47:46
    Bloggadress: http://aprillycka.wordpress.com

Kommentera inlägget här: