Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Onsdag 14/8-13

Kategori: 2013

Dag 3 på pojkarnas inskolning på dagis =)
Allt verkar gå bra och de verkar båda trivas
nöjda att få leka med andra barn =)
Enda kruxet är Morgans sovning men kanske den löser sig själv imorrn =)
Tänk att min bebis har börjat dagis
<3
 
I helgen va vi till Umeå på bröllop
vi hade en minisemester oxå tillsammans och det kändes så himla skönt
vi var på Tropik huset i Holmsund
Petter klappade en orm och jag va mest nöjd att jag gick in dit över huvuvdtaget
men alla barn verkade faschinerade över apor jätte ormar spindlar kackerlackor sködpaddor å andra äckliga djur som gömde sig i terrariumen....
 
Vi besökte en äventyrslekpark
som va väldigt uppskattat
och såklart fick vi åka till en jätte fin kyrka och se min syster gifta sig med sin Benny
jätte fint verkligen
men där sprack oxå färgvalet till min egen brudklänning
nämligen vinröd men tills min dag kan jag nog finna en annan vacker färg ;-)
Vacker var hon iaf med blommor i håret
och lockar i massor =)
 
God mat och trevlig fest
och kanske va sällskapet det allra bästa jag fick sitta brevid min syster Paulina jag inte sett på 3,5 år så det va verkligen roligt =)
 
Vecka 37+4 med bebis!!
Idag va jag till barnmorskan och alla värden verkade bra
förutom att mitt fs mått tydigen växt 6 cm på 2 veckor
fast jag tycker inte att jag blivit så mycket större och kg mässigt har jag gått upp 1 kg på en månad så jag ligger ju bra men barnmorskan tror att bebis är stor nu
så troligen är det dags för ett TUL igen för att se vad bebis väger
jag hoppas ju att det är min kropp som svällt och inte bebis som spränger 5kgs gränsen
en till 5 kgs klump vill jaga ju absolut inte få
även om det gick bra sist med Petter men då skulle jag ha sluppit sa läkaren så hoppas att jag får en bra läkare denna gång å inte en som knappt är torr bakom öronen ;-)
 
den som lever får se =)
Själv tippar jag på en bebis kring 4- 4,3 kg känns ändå mindre nu än när jag fick Morgan
men men ....
 
Morgan har lagt sig men skriker hör jag
fast han är så himla skittrött
ibland somnar han men fortsätter att skrika i sömnen
konstiga älskade barn =)
 
Johanna å Petter är i duschen å tvättar sig
det kom en rejäl regn skur förut och de hoppade i vattenpölarna å hade jättekoj
men de blev väldigt kalla =)
 
Poolen ska plockas ihop nu oxå
vi ska fixa å ställa inför nästa år istället för nu är sommaren ju faktiskt slut
och dags för skolan att börja =)
 
Och bara bebis kommit å alla barn är på dagis å skola ska jag fixa en större blommrabatt och sätta nya tulpaner
så vi får en fin vår nästa år =)
 
Dags att kolla till trollungarna mina =)
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: