Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

tisdag

Kategori: 2013

 
idag fick barnen vara hemma dels tyckte jag synd om Johanna
för idag skulle hennes dagis kompisar gå å äta på skolan men hon och nån till skulle inte få följa med då de inte ska gå på denna skola till hösten
de skulle få äta på ett närliggande dagis istället
så blev det förra veckan och då hade jag en besviken och ledsen Johanna i bilen hem då
och därför imorse förklarade jag för en dagisfröken att Johanna inte kommer att komma idag då hon blir utanför gruppen jag tyckte att så länge man går i gruppen gör alla lika oavsett om man ska gå där sen eller inte och jag funderar på om hon ska vara hemma imorrn också för de ska till skogen med nuvarande förskoleklass men vad säger att hon får följa med på det??
Dagisfröken lovade att hon skulle få följa med om hon kommer
undra om det va tänkt så från början??
 
Jaja Klara skulle kika på sin nya skola idag så hon fick ta med sig pappa å kika på den
vilket verkar ha gått bra =)
 
Jag å de små barnen for upp på Norra berget och lekte
vi var alldeles ensamma där i lekparken
folk tyckte kanske det va för kallt idag men vi hade iaf jätte kul =)
När vi lekt 1,5 timme började det dugga lite regn så vi gick upp och kolla på utsikten
Johanna Petter och Pappa va upp i tornet
och kikade på stan från ovan =)
De va alldeles lyriska för en så enkel sak =)
hihi
 
Sen stannade vi i töva tills nu ikväll och Morgan har inte sovit en blund på hela dagen så nu när vi kom hem va han så himla trött han fick sin flaska å när den va slut sov min lille gosse =)
 
Petter å Johanna sover de nu också fast de bråkar på in i det längsta om att vara vaken
de har sett äntligen hemma och fikat.
=)
 
Jag känner av mina sammandragningar ikväll rätt mycket
och har ett enormt tryck neråt har ont i underlivet licksom jaja
det som inte dödar härdar sägs det ;-)
 
ska till BM på tisdag så får vi höra vad hon har att säga
hoppas de ger med sig
har inte tid att få nån liten en än vänta tills rätt dag är du snäll...
 
20 dagar innan beräknat ska vi åka bort över helgen
en sisådär 30 mil enkel resa
lite orolig är jag för det fast jag gått över med de andra
men denna graviditet är så speciell ändå på sitt sätt så jag skulle inte bli brydd om hon gör som hon vill och inte som jag tänkt jaja det finns ju ett kanon sjukhus där också =)
 
Augusti känns rätt full späckat =)
 
Näe nu ska jag ta min värkande kropp och lägga mej i sängen och sova =)
 
<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: