Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

2 oktober -13

Kategori: 2013

Så har redan oktober månad kommit till oss och hösten har hittat oss på riktigt
det är kyligt ute men idag är det fin väder med sol =)
 
Ida har hunnit bli 3 veckor gammal och så himla go och snäll
men vill hemskt gärna ligga mej på axeln och mysa eller äta
hon tar inte napp så hon använder mej som napp imellanåt =)
Hon har badat sitt första bad i badkaret och då med väldigt varmt och skönt vatten hon njöt och log och sparkade med små benen.
 
I fredags var vi till bvc och vägde lillan och då vägde hon 4460gram
så hon växer som hon ska =)
Men ändå är alla kläder i strl 56 väldigt stora på henne
måste hitta strumpbyxor i strl 44 tror jag för de i 50/56 var alldeles för stora och i fötterna ska vi inte prata om Ida har pytte fötter...
 
I fredags for vi till stugan å myste i helgen
älskling gjorde ved och jag inte ett dugg =)
 
Igår bakade jag bullar med Ida hängande på axeln inte het lätt men jag är glad att jag inte gjorde dubbelsats för det hade blivit jobbigt när jag va själv med mina fyra mindre barn.
men bullar blev det och to m älskling åt
han som inte brukar gilla bullar
men de va verkligen jätte goda mums =)
 
Idag är barnen på skola och dagis
och snart är det hämtning
tycker jag inte hinner ett skit på dagarna
idag prioriterade jag gofrunch med älskling
mata Ida i omgångar såklart
och sen ta en efterlängtad het lååång dusch
 
sen har jag suttit vid datorn och gjort lite nytta =)
 
Johanna längtar till den 31 då det är födelsedagen som gäller
men i år ska hon få fira den på annan ort
vi ska ut å resa lite under vecka 44
nått som jag längtat efter läääänge
blir ju spännande det med en Morgan som inte vill åka så länge i bilen och Ida som verkligen hatar sin bilstol... jaja allt går ju =)
 
Nu dags att göra nån nytta och fixa sig lite innan barnen ska hämtas och sen ska vi åka å hämta Morgan nya tjusiga höst mössa som jag beställt =)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: