Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Sista lördagen i oktober -13

Kategori: 2013

Idag så har jag och Ida varit på loppis i matfors
det blev en jättefin höstdress åt Morgan
jacka och byxa i lite tunnare än täckkläder såg ut som ny och väl värd sina 100kr. =)
 
Såklart blev det en hel hög med gulliga och fina kläder till lilla Ida
ett par byxor till petter och ett par fina till Morgan oxå =)
 
Idas garderob svämmar över snart
men det är ju så himla fint med bebiskläder =)
 
Igår va syrran med familj hit och firade Johanna lite tidigt och då jag köpt lite plagg till Ida via facebook hämtade syrran dem i fränsta
och tro att jag blev glad över kläderna 70 kronor för 7 snygga plagg till min docka =)
De var alldeles perfekta och snygga Veronica =)
Och att de flesta va från Tjohalia gjorde ju saken kanon
älskar hennes kläder =)
 
Idag efter loppisen som vi för övrigt promenerade till från faster
så for jag och Ida till mommen där fick jag lunch och Ida fick tanka hon oxå
sen for vi till familjen svanberg och köpte hemägg =)
så nu blir det goda sockerkakor framöver
 
sen gick färden till torpshammar och ett besök hos älskade lille Ville
ljuslyktorna är nu på plats och tända för 5 dagar framåt.
Mamma fixade till det på hennes mormor och morfars grav oxå =)
 
sen va vi in till Marie på ryssmon
(madeinstöde)
och betalade och hämtade de fina namn mössorna jag beställt =)
Johannas va bara så himla snygg i ljusrosa bådas har namnen i reflex så nu har de fina mössor alla mina tre busar så nu syns de garanterat i vintermörkret =)
 
efter det så va vi in på ica en sväng och handlade åt en gammal dam
sen hem till henne och hon fick hålla Ida och tanten som inga egna barn har va så himla lycklig att få hålla en bebis i sin famn så det nästan kom tårar =)
 
och det är vid sånna tillfällen som jag saknar mitt jobb
för tänk så mycket värme och kärlek dessa gamla människor ger oss =)
 
 
Det tråkigaste idag var att Klara va på birsta city fick en slant av pappa i bilen gck in för att köpa en tröja stoppade slanten i jackan och sen blev hon bestulen på den inne på birsta city
det va en väldigt ledsen tjej sen
även att pappa tog ut nya pengar åt henne så blev det ingen tröja =(
 
Men pizza blev det till middag som vi lovat Petter och som han åt
hihi
 
Eftersom jag inte varit hemma idag har tydligen hemmet stannat upp oxå
disk till tusen skräp och saker och kläder överallt
så nu har jag röjt upp och gjort det hyffsat igen =)
 
Morgan somnade direkt ikväll efter att ha fått lite lördagsgodis och välle =)
 
Ida somnade hon med och Petter och Johanna tittar på film uppe
Älskling sover sen några timmar på soffan
och klara ska väl ha skjuts hem från polarlördan på tonhallen sen
men jag ska ändå gå och lägga mej och läsa
jag hör ju mobilen när den pinglar
 
så nu önskar jag er ella som läser detta en god fortsättning på helgen
och glöm inte att ställa TILLBAKA klockan en timme =)
 
Godnatt
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: