Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Första BVC besöket för Ida

Kategori: 2013

 
Vi hoppade det där första hembsöket från BVC sköterskan
vi hälsade på henne istället då vi bytt HC så var jag nyfiken på den =)
 
Men lilla Ida väger iaf 4210gram nu och har vuxit 2 cm på 10 dagar så nu mäter hon 52cm
huvet hade vuxit en cm oxå
mammas lill docka är så himla nöjd go och vacker
kan inte sluta titta på henne =)
 
När vi lämnat barnen imorse skyndade jag mej att dra undan i köket vardagsrummet hängde tvätt och slängde i en maskin till sorterade tvätt mm
och sen kunde jag ge Ida mat och mysa framför tvn
och vi somnade när hon ätit och sov till halv tolv
så himla skönt =)
Pappsen sov på soffan han med så vi hade en relativt skön fm =)
 
Idag skulle mamma ha hälsat på men hon va så hes och skum i halsen så hon stannade hemma istället det kommer fler dagar att ses på.
 
Imorrn fyller min Mormor 75 år och paket skickas med mamma
för vidare transport till jämtland =)
 
Älskling jobbar ikväll så himla trist
men de två små sover och de två lite större ska ligga i sängen men jag hör dem där uppe så sover gör de ju inte Klara va snäll å gav dem fika och la dem så jag kunde mata Ida
hon är både snäll och duktig min Klara =)
 
Imorrn äre fredag och pojkarna är lediga från dagis
tur ändå att älskling jobbar kvällen så jag får nån hjälp att roa dem lite iaf
fast det är väl bara att klä på dem och låta dem gå ut i regnet och plaska =)
 
Snart dags för mamma tid på tvn
sista delen av broadchurch ikväll....
 
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: