Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

16 April

Kategori: 2014

Igår låg lilla Ida i riktigt ordentligt =)
 
Hon lärde sig att sätta sig upp själv från liggande på golvet
hon lärde sig ställa sig upp i sängen
så nu måste vi sänka botten ett hack.
Ida kryper rätt ok och igår fick hon syn på trappen och testade hur det kändes att ta några kryp uppför
 
mammas lilla docka börjar att utforska världen på egen hand nu
så igår ställde jag bort gåstolen
få se om hon saknar den....
 
Idag har Ida gråtit och gnällt och ingenting var bra
så nu har jag rensat skallen lite och vikt tvätt
och alla barn sover sen länge
Morgan somnade på golvet i barnens rum
tokiga lilla pojke =)
 
Idag va han påskkärring för första gången
först var han arg över hur han såg ut men sen ville han inte ta av utklädnaden hihi
 
Igår hade jag min vän Katrin här på middag fika surr och det va så himla kul och trevligt
 
Älskling jobbar kväll både igår och idag
så det var jätte kul med sällskap =)
 
Idag fick jag också fika främmande
av en kär gammal vän =)
 
Och efter hans besök så tror jag att jag ska ta i tu med träningen igen
jag behöver stärka upp kroppen om jag ska kunna jobba till hösten
Har även bestämt mej för att söka hjälp för min onda vekrygg
inte en dag för tidigt helt enkelt
och så vill jag veta hur jag ska kunna träna med mina onda höfter
vill ju inte få mera ont än vad jag redan har
jag är snart 32 och ibland känns det som om den där 100 åriga tanten är bra mycket piggare och vigare i sin kropp än jag i min vig som ett kassaskåp helt enkelt.
 
Det är ju inte så himla kul att leva med denna värk som jag har
inte så kul att när man kör bil och sitter lite fel slutar höger ben att funka
inte så kul att bara kunna gå en km innan höfterna värkar så man nästan gråter när man koncentrerar sig på att ta sig hem istället för att njuta av det fina vädret.
Inte kul när man känner att kilona har smygit sig på istället för bort....
suck
jaja rycka upp mej och ta till vara på solen som ska skina till helgen
plus att vi ska ha kalas hela lördagen
Min älskade lilla pojke Petter lägger till ett år och fyller hela handen full =)
 
5 år är han redan och växer som ogräs
redan 128 i kläder 31 i skor
en hejjare på att surra spika snickra och har alltid tusen miljoner funderingar
om hur en motor funkar hur en lampa kan lysa hur kan en fågel flyga mm mm 
mamma vet du är nog standard frasen för min älskade lilla pojke =)
 
Tänk så underbart jag har det som har fem vackra och kloka  barn som jag får följa genom livet
jag har verkligen dragit vinst lotten i livet
för vem vore igentligen jag utan dessa underbara varelser?
Pussar kramar och kärlek i överflöd <3
 
Idag har nog alla våra nära och kära fått sina inbjudningar till Idas dop i maj också
och inte helt otippat så kommer hela den dagen att gå i rosa =)
Klart min lilla docka ska ha en rosa dag =)
 
Näe nu ska jag vänta hem älsklingen
 
och dricka en kopp te tror jag
 
 
 
Godnatt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: