Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Januari går mot sitt slut

Kategori: 2014

 
Så går årets första månad mot sitt slut
 
Ida tar sig fram rullande och snurrande efter golvet
hon är så härlig =)
Liten men så underbart go vad jag är glad att vi fick en liten prinsessa som sista barn =)
 
Hon förgyller alla dagar precis som de andra vackra barnen vi har men en bebis är ju nått alldels extra att få mysa på =)
 
Ida ja hon sitter i matstolen och äter
kan sitta själv på golvet hon leker pratar jollrar skrattar myser busar drar oss i håret  äter mannagrynsgröt och bebisgröt majskrokar potatis med smör  dricker vatten och vill så mycket
tiden går så himla fort och snart blir prinsessan 5 månader.
 
I allt det glada så har jag & Danne och Klara varit på begravning för dannes plast farfar
en väldigt vacker begravning värdig en mycket fin man
istället för hans 85 årsdag blev det en tur för honom till stjärnorna jag hoppas han hittade igen sin fru Linnea och att han ser gammelfarmor där nånstans hans livskamrat i 20 år =)
 
Skolorna och dagis funkar bra för barnen
Morgan älskar sitt dagis och trivs så himla bra =)
Petter har det lite svårare men han har alltid vantrivts på dagis han borde ha fått gått i en mindre barngrupp men nu finns inte det alternativet men han bygger mycket med lego och plusplus och med pärlplattor
det allra jobbigaste biten är nog maten för han
då han inte äter nån form av kött =( (självvalt) han tjöjs av att bara höra talas om korv och kött
 
Johanna hon åker skridskor på skolan och tycker det är så himla roligt =)
 
Älskling jobbar kvällar nu och det betyder lugnare mornar och em för mej när vi är två som hjälps åt
kanon =)
Igår va vi till min mamma och uppvaktade henne lååångt i efterskott med paket och tulpaner =)
vi fick våfflor och fika och det va skönt att få komma hemmifrån en stund =)
 
Imorrn ska Johanna vara hemma igen då hon är trött snorig har ont i nacken och hostig
vi dämmer i bäcken och hoppas att det inte blir värre än så här.
Kletmakaroner och köttbullar har hon beställt till lunch iaf så det ska hon få
=)
 
Och snart är det årsdagen för Dannes pappa =(
Fem år har gått sen det ofattbara hände
och vad ska jag säga
HAN är verkligen kvar här hos oss
han och andra själar
så här hos oss verkar alla trivas ;-)
 
Och min älskade vän C fyller år på fredag
hurra hurra hurra!!
 
Och nästa månad som börjar på lördag firar vi med att åka på kalas
till min stora systerson som fyller 6 år!!
<3
 
Näe nu ska jag ladda för andra åket i herrarnas slalom
hihi
 
 
Kramiz
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: