Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

9 oktober

Kategori: 2014

Och Ida är på dagis och leker går hur bra som helst för lillfröken
det är som om hon har varit där jättelänge och inte bara en vecka rutinerna satt på en gång =)
Ja Petter är på dagis oxå
och Klara å Johanna på skolorna
bara jag å Morgan hemma idag oxå
 
Morgan hade öroninflammation tidigare i veckan
och äter pencillin
så han har fått vare hemma men idag när vi lämnade Ida blev det jobbigt att inte få vara kvar för lillbubbas
undra om han ska få gå imorrn
det är sista pencillin kuren och fredag =)
 
Igår va vi till stöde en sväng va å fikade
och plockade ur mitt skåp på jobbet
för tänk att på måndag börjar jag mitt nya jobb
härligt på ett sätt jobbigt på ett annant jag har ju varit hemma i 3 år
men det ska bli skönt med att få en riktig lön igen
det längtar jag efter =)
 
Och snart är det dags att inhandla julklappar
det längtar jag till
fast de flesta är ju klar i tanken så det är ju bara att inhandla en hög
=)
 
Idag hade jag tänkt ta mej i kragen och städa å vika tvätt
det kan ju behövas kan jag säga
tvättmaskin går för fullt å det är många maskiner kvar innan högen är tom igen
tror aldrig jag kommer ner till botten på min gigantiska hög =(
 
Sen har jag fått så himla problem med magen och jag har känt av detta tidigare oxå
men nu är det jobbigt att äta mjöl och mjölk (även laktosfritt) jag kan inte äta så mycket av ägg eller fetter för det går bara rakt igenom likaså kaffe =(
Jobbigt att alltid måsta tänka vad man kan äta å inte äta
vad lättsamt det hade varit om det varit godis jag va känslig mot...
 
så mitt test med att äta lchf sket sig faktiskt
då jag inte kunde behålla ett jäkla dugg
humöret blir ju inte direkt på topp....
 
Nu leker Morgan uppe
och jag ska väl ta å göra nån nytta jag med =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: