Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

85 dagar kvar....

Kategori: 2015

Idag är det 85 dagar kvar innan BF dagen infaller för våra pyttisar
och det är även exakt så långt som sjukvården låter oss gå
om vi nu går så långt vill säga ;-)
 
Men 85 dagar känns inte så himla långt borta
men det känns som en evighet då jag inte får sova med nån ordning på nätterna smammandragningar och så svettas jag nått så fruktansvärt skulle lätt kunna sova ute på bron just nu...
Inatt halvsov jag i en fotölj i vårt sovrum med fönstret öppet
men fick stänga till slut då Sixten ville ut den vägen.
tror jag somnade vid 4 igen klockan ringde 6
det va en tuff morgon och sen kunde jag inte sova sen jag lämnat barnen på skola och dagis heller
men slumrade tillslut i ett par timmar.
 
Igår vaa jag på UL och fick kika på pyttisarna 
och de väger ca 1200gram var just nu lite i överkant för veckan 
men hellre lite för mycket än för lite...
 
Hade även en dr tid dom mest ville stämma av hur jag mår och har det och om jag fått igenom min sjukskrivning mm mm
och sjukskrivningen är godkänd hos FK
fick ett väldigt trevligt brev från min handläggare
ibland känns det som om rätt person har hamnat på rätt plats =)
 
I veckan här har Morgan och Ida knäppt kort medans Ida är en liten docka som är så lätt att forma så är ju morgan raka motsatsen hoppas väl att det blev nått kort som han fastnade på ;-)
 
I helgen som va sov Morgan å Ida hos Klara & Marcus medans Johanna hade kalas/party här hemma och de hade somnat bra och sovit länge
sen på söndagen fick de åka på drakborgen och leka
och va så himla glada när de kom hem och hade så mycket att berätta =)
 
Förra veclan lärde Morgan sig ett nytt ord nämligen: HÄST
I dag lärde han sig ett nytt: BIRSTA
 
Vi va till birsta och bytte hans skor då de jag köpte igår va lite för små så nu idag blev han glad att han fått nya fina skor precis lika som storbarnen =)
Morgan han blir recis lika glad för kläder och skor som han blir för leksaker
tacksam liten pojke.
 
Nu ska jag ta å bege mej upp till min älskling
och försöka sova eller lyssna på karlavagnen
köpte en ny bok igår sm jag kan läsa om lusten faller på...
 
Kram
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: