Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

En helt vanlig annorlunda familj!!

Kategori: 2015

När den största chocken lagt sig och vi börjar att andas igen
så kan jag berätta att i slutet på januari nästa år kommer vi att utöka vår familj med bebis igen och denna gång som vi verkligen vet är den allra allra sista så väntar vi tvillingar!!
 
Tvillingar ja dubbelt upp dubbel lycka
nu tar vi inte ut nått i förskott men de verkar må bra i magen
de växer iaf =)
 
Men jag har hemska sammandragningar och har haft det väldigt länge och en fruktansvärd foglossning
så förra veckan sjukskrev jag mej själv
igår va jag till dr och sjukskrev mej vidare
för jag orkar inte mitt jobb alls känns så dumt att mina kollegor ska behöva jobba mer för att jag inte orkar
och i första hand för första gången nånsin tänker jag på mej själv och att jag ska orka livet hemma oxå med de fyra  underbara barn som vi har =)
 
Men jag hade önskat att de närstående hade visat lite mera
glädje över våra väntande små
men folk tycker kanske att vi har så det räcker ändå
men det tyckte vi oxå men ödet och livet ville annorlunda än vad vi tänkt
så nu får vi byta blöjor ytterliggare några år
men det lär väl gå det oxå!
 
Vi har ju aldrig barnvakt nu och har inte haft på många år
inte sen Johanna föddes i stort sett
hon fyller 8 år nu i oktober
så att vi ligger andra till last eller är en krävande barnfamilj
det tycker jag verkligen inte
vi pusslar och donar tillsammans för att det ska funka och att barnen aldrig behöver sakna nått
=)
så vi hade inte tänkt be om barnvakt framöver heller
för det lär nog gå ändå =)
 
Idag är P M och I
hemma med mej skönt för dem att få vara lediga och busa hemma
vi skaffade en kattunge förra veckan som är så himla busig
sixten heter han och barnen bara älskar den lille raringen =)
Oskar den andra katten va väl inte lika förtjust men han verkar vänja sig vid den lille vilden =)
 
Men nu väntar det att vika tvätt för mej
och ladda en diskmaskin och tvättmaskin
livet går för runt
 
och jag hinner ta och fundera vad jag vill göra i framtiden efter tvillingarnas ankomst och när jag ska börja jobba igen........
 
 
 

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Ibland blir livet kanske inte som man tänkt men det brukar liksom bli väldigt bra tillslut ändå! Grattis till tvillingarna önskar er allt gott och ta hand om dej! Sen tycker jag gott att era nära kan räcka ut en hjälpande hand emellanåt..barnvakt eller tvätta lite tvätt! Det tycker jag iaf är guld värt! Kramar 💖

    2015-10-24 | 20:05:18

Kommentera inlägget här: