Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Äntligen nytt år!

Kategori: 2016

Så kom då det nya året
som vi längtat efter att det skulle slå över så vi får våra små på rätt sida om årsskiftet =)
Så nu är de välkomna att komma när som helst =)
 
Nyår firades här hemma med huset fullt
potatisbakelser med kött å pepparsås stod på menyn
och vaniljglass med självplockade hallon jordgubbar och smultron
till efterrätt =)
gillades av alla stora som små =)
 
Raketer å så skickade vi iväg sånna dr lycktor
barnen tycker det är spännande =)
 
Idag kom snön
rätt rejält av den varan
och såklart skulle svägerskan köra sönder bilen så min gubbe har skruvat hela kvällen
men nu går bilen så hon kom hem till sig =)
 
Jag är trött å mer trött å lite mer trött
men så fort jag lägger mej för att sova på natten
är bebisarna vaken och buffas sparkas och gud vet vad de har för sig =(
Å ibland när jag precis somnat vaknar min älskade lilla Ida
inatt hostade hon å ville ha vatten
klart hon får det.
 
Barnen har varit ute å lekt i snön idag iaf de tre större
Ida är fortfarande inte riktigt sig själv efter febern
sur å grinig men imorrn ska hon oxå få gå ut å skotta snö å busa med katten =)
 
Min mage den växer å de sista veckorna känns det som om den sjunkigt
och blivit hårdare orkar ingenting
skulle vilja få dem på utsidan snart så orken hittar tillbaka till mej.
 
Näe nu ska jag kolla klart på filmen
och se om jag hittar nått att mumsa på hihi
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: