Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

17 oktober 2018

Kategori: 2018

 
Hej!
 
Det va verkligen längesen jag kikade in här på bloggen =) 
 
sen sist jag skrev några rader här har jag blivit både singel ensamstående mamma och hittat min stora kärlek =)
 
I somras valde barnens pappa att lämna oss för sin nya kärlek nu har han flyttat 12 mil bort och skaffat nytt jobb mm mm
 
Jag är glad för hans skull att han hittat nån han trivs med och som barnen gillar =)
 
Jag valde i somras att leva ensam jag planerade in roliga helger bara för mej men så i början på september tog nyfikenheten över och jag loggade in på badoo på nätet skrev en rolig presentation la ut en hyffsad bild och surfade runt letade ingenting men tänkte tidsfördriv kunde vara trevligt men så snubblade jag in på en sida och kände att jag måste verkligen kolla på denna kille som log med hela ansiktet han såg så busig ut...
Det va HAN som skrev den första raden till mej och vi pratade den kvällen och jag va såld på riktigt och innan vi ens setts visste jag att detta är mannen i mitt liv =)
så sen dess pendlar jag upp till forsmo å har blivit helgbo och vad ska jag säga 
mitt liv blev lite annorlunda 
och ja Daniels liv blev sig inte heller likt haha
 
Jag har inte bara fått tag i världens finaste kille utan blivit bonusmamma till en härlig tjej på 11 år oxå =)
 
 
I februari i år började jag validera till uska och vet ni jag är strax klar jag är sjukt stolt över mej själv ska ni veta.
 
men ändå vet jag inte vad jag ska göra framöver
jag vill ju jobba natt men hur ska det gå till??
just nu skulle det väl funka men sen då??
 
Efter en lång och väldigt varm och solig sommar kom hösten och min fina prinsessa ida fyllde en hel hand och ett sent kalas väntar i november =)
 
Johanna började 5e klass och Petter 3dje 
Morgan började i fklass och det går bra för de alla tre =)
 
Johanna spelar fortfarande tvärflöjt och jisses vad vackert hon spelar på detta svåra instrument =)
 
Felix och Fanny är som natt å dag 
Felix är snäll och charmig medan fanny är ett rivjärn som verkligen vet vad hon vill och är lika bestämd här hemma som på dagis.
Undra vad det ska bli av denna fröken Haha 
 
I höst har jag och mina två systrar mamma och mats varit ut och ätit mat inte riktigt i min smak men tantfikat hos elin satt som en smäck 
 
Helgen efter tog jag och min fina vän kristina en dag på stan 3 rätters middag på grekiska och övernattning på hotell i stan och bara njöt å lyxade till det =)
 
Idag har jag varit på skolan och jag bjöd på solskensbullar och bullar och det va uppskattat.
 
Jo i höst har jag gjort min praktik på hospice och trivdes så himla bra där skulle jag kunna tänka mej att jobba framöver.
 
Jag längtar tills det blir fredag dels ska morgan till logopeden och så ska jag och barnen åka till Daniel och mysa jag längtar så himla mycket efter att få krypa in i hans famn och få en snuspuss och få känna att jag kommit hem för det är verkligen så det är där uppe i skogen har jag funnit mej själv på kort tid och även min prins 
min plats på jorden va tydligen i forsmo =) =) 
 
Nu ska jag hänga tvätt slå på en film på datorn å mysa ner mej i min nya sköna säng 
den är min egna lyx =)
 
Må så gott 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: