Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Gokväll

Kategori: 2008

Jo så har kvällen åter kommit till oss.....
Jag vet inte vad jag gör på dagarna men veckorna bara flyger fram.
Fast jag "BARA" är hemma och är mammaledig.

Men i dag har vi inte gjort så mycket
Lillan bestämde sig för att det var dags att kliva upp klockan 6
men sen sov hon igen kl8 efter en härlig tallrik med gröt.
sen lekte vi på golvet och var till tvättis
åt lite lunch och "krokar"
sen var det dags för lite sömn igen och mamma fick slappa lite men så
har vi dammsugit å bytt i alla sängar och
Klara hade en kompis med sig hem så det var lite service där med.

Ja ni ser dagarna går fast man tycker inte att man gör nått.
  
 image271
 Lillan läser boken om busiga bebben, försöker lära sig om nya hyss.... haha

         


Jaha här hade vi skrivit ett inlägg men så blev vi utkastad
från blogg vilket är ganska ofta numera
blääää för det.

Nä nu har John Blund kommit hit till mitt hem
så jag ska nog ta å krypa ner nyduschad mellan lakanen i
min renbäddade säng.
MMMM jag bara älskar den härliga lukten av rent...
Å numer finns den härliga doften av bebis i min säng
jaja det finns en hel bebis i den...
haha
image275

Ni som läser detta:
Det vore kul med lite kommentarer så jag vet vilka som
läser för jag vet att ni är många.

image274

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Jag läser din blogg.........

    2008-04-11 | 08:45:41
  • Maria säger:

    Ja nog rusar dagarna iväg alltid.
    Hon är för söt Johanna, dina båda flickor är söta. Riktiga trollungar.
    Tack för kommentaren du skrev.
    Ha en härlig helg nu & njut med familjen
    Kram

    2008-04-11 | 10:09:58
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se
  • Madde säger:

    Ja, visst är det mysigt med renbäddat i sängen? Micke avskyr det och vill ha kvar sina skitiga lakan helst, men ICKE :-) ha en fin dag (om vi inte ses så skriver jag ha en fin helg åxå)

    2008-04-11 | 13:05:08
    Bloggadress: http://madelin82.blogg.se
  • Christina säger:

    Hej Bodil!
    Självklart är jag en av dina trogna läsare!
    Spännande att läsa vad ni gör på dagarna!
    Jag vet, man tycker inte att man gör något bara för att man "bara" är hemma men ojojoj, det är faktiskt VI som är hemma hela dagarna som håller hemmet i trim och tar hand om barn och djur!
    Familjen Gullig, det är ni det!!!

    2008-04-11 | 14:52:23
    Bloggadress: http://christina-tankar.blogspot.com
  • Sofie säger:

    Jag kikar in här emellanåt .-)

    2008-04-11 | 22:26:19
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här: