Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Idag har Klara börjat

Kategori: 2008

skolan!!
och det där med att kliva upp gick bättre än förväntat
Jag behövde bara tjata liiite!
Men som vanligt är vi lite oense om vilka byxor som passar bäst
Jag valde ett par ljusa lätt utsvängda byxór som gör att klara ser betydligt smalare ut
de har knapp och dragkjedja och därför verkligen inte poppis
hon hade velat ha tights
men mamma gav sig inte och efter några tårar accepterade hon det!
Däremot höll hon på att missa bussen och fick springa sista biten..
hihi

Johanna klev upp 07,00
och efter vällingen kunde hon vinka av Klara när hon "gick" till bussen
strax före nio var det dags att sova fm och sen vaknade hon strax innan
hennes Gudmor Katrin kom på besök.


Det har blåst väldigt idag men det var ganska varmt ändå i luften
vi tog en välbehövlig prommenad runt kvarteret
och sen gungade Johanna läääääääääänge
hon verkligen älskar det!

I kväll till middag firade vi skolstarten med potatisgratäng och grillade kotletter
och grönsaker och gissa om det bidde gott!!

Johanna gjorde kväll tidigt ikväll redan vid sju
hon sov inget på em så jag hoppas att att hon sover sina 12 timmar även inatt.
Fast att kliva upp sju imorrn bitte på en lördag känns ju inte lockande direkt!
Bara att gilla läget va??

Fr o m idag har vi inför LÄSK förbud härhemma och i största möjliga mån
och jag hoppas att det ska hjälpa oss en bit på vägen med att gå ner i vikt
för jag vill verkligen det nu.
Vi behöver det allihopa så nu ska jag ge gärnet
och börja träna träna vore väl inte så tokigt
(inte när man har det gratis iaf)
Har ju en hel del kilon som jag vill ha bort mitt första mål är på 15kg och minst 20cm i midjan
så på måndag ska jag inhandla en våg!

Nä nu vankas det lite TV

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: