Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

~ 1:a december ~

Kategori: 2008

När man var liten räknade man ner med hjälp av en adventskalender
Mamma broderade en sån som man får paket av varje dag..

Detta har gått i arv till Klara som älskar sina kalendrar paketkalendern är en ständig hit Johanna är för liten att förstå så hon får vänta till nästa jul med en sån och igentligen för liten för alla kalendrar men ÄNDÅ har hon flera stycken.. hur kan det vara??

Klara har sett första avsnittet av tv:s adventskalender och tyckte den var bra!
Idag är hon hemma för hon är så förkyld tror hon har feber för hon är så glansig på ögonen tänk hur man blir va när jag var liten sa Mamma alltid det syns på ögonen Pyttsan sa vi men nu är ju jag mamma (sen många år) och man ser ju allt på ögonen! Konstigt det där!

Klara ska få se TROLLTIDER som vi laddat hem
tänk när den var adventskalender lääääängesen va??
De började se den på hennes skola men min tjej vill ju se alla avsnitten på en gång...
jag började se avsnitt 1 förut snacka nostalgitripp....

Mitt lilla troll sover som en stock
och hoppas hon gör det en stund till så jag hinner duscha.

Idag blir det bara hemma mys kanske en sväng ut om vädret tillåter
Johanna vill bara åka pulka/kälke
tur hon gillar att vara ute!

Nä nu duschen!
Hoppas ni står ut med mitt svammel!

Kramiz

Kommentarer

  • isa säger:

    Trolltider & sunes jul va bra...dom bästa julkalendrarna :o)

    måste nog oxå ladda hem trolltider länge sen man såg den....



    ha de gött!

    kram karm

    2008-12-01 | 10:27:59
    Bloggadress: /http://sotsugen.blogg.se/
  • Therese säger:

    Trolltider var en underbar adventskalender, den kan jag njuta av än idag :)

    2008-12-01 | 10:28:14
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: