Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Sista söndagen för i år!

Kategori: 2008

Det ni go vänner har ni tänk på att det är sista söndagen för i år??

Imorse jobbade jag och det gick så bra Sara är ju rolig och tjatar om att jag INTE ska lyfta MEN vad 17 gubbar gör jag då på mitt jobb?? Visst jag vet att det är för att hon vill vara rädd om mej och bebben men .....

Vi var åter en för många i dag och jag tog chansen och tog FP på kvällen och drog till stan och shoppade kängor åt Klara och en ny innebandyklubba åt henne några böcker åt lillan som hon tuggar på. Till mej själv köpte jag ett baby belt som stöd åt magen men jag måste nog byta då det var stort i omfånget.... konstigt trots att det var "min storlek" eller så kanske jag ska behålla det för att jag blir ju inte mindre...Men skulle ju behöva använda det nu då jag tycker att jag inte har den runda goa magen längre den är lite mer hängig men det är ju lite slitet nu så det är ju inte konstigt. Men just därför skulle det vara skönt med lite stöd!

Nu i kväll har sovrummet fått sig ett ansiktslyft och jag har dammsugit och möblerat om så nu hoppas jag att Johanna sover gott i sin hörna. Vi har ett pytte sovrum och det är ju inte varje dag som man damsuger under sängarna men nu är det gjort och under vår säng hittade jag inte mindre än 7 borttappade nappar =) så nu ska de kokas.
Sovrummet blev jättebra om jag nu snart kan bädda i mina nya fina "bruna" sängkläder som jag har i torktummlaren så ikväll blir det nya bäddat och det är bara så mysigt ska tvinga Danne att duscha innan han lägger sig.. ;-) Så att det blir fräscht.

nu ska jag ner och kolla om det är torrt så tjingen på er...

Kramiz

(Och som Bakeba sa det är 99 dagar kvar idag till liten kommer... )

Kommentarer

  • -Bakeba- säger:

    Åhhh, finns väl inget härligare än att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng....AHHHH!

    Jag vill ju vara lite hemlig på min blogg så jag kan inte säga så mycket om vem jag är.

    Känner varrandra gör vi dock inte men jag vet vem du/ni är och du vet nog vem jag är OM jag skulle avslöja mig...vilket jag ju inte kan då eftersom jag vill hålla min identitet hemlig på min blogg.

    2008-12-28 | 21:38:11
    Bloggadress: http://babbel.blogg.se/
  • Therese säger:

    Ja idag har vi 99 dagar kvar bara :-)

    Lite kul att vi ska ha samma dag!!

    Det där med dammsugningen känner jag igen, Albins glasögon har varit borta i månader och de kom visst fram nu när vi tapetserade om köket, de hade legat fint under kökssoffan =)

    Kram på er

    2008-12-28 | 23:12:32
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Maria säger:

    99 dagar går ju i ett huj, tyckte det var nyss du sa att ni skulle ha en liten. Kanske jag som är lite dement.

    Kramiz

    2008-12-29 | 08:08:20
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/
  • isa säger:

    å är de ett sånt där bälte som håller uppmagen å trycker på höfterna??

    sånt hade jag då jag väntade natalie..å så skönt de va att ha den!!

    finns inge bättre än att lägga sej i en renbäddad säng! hoppas du fick in han i ducshen:-)

    kram

    2008-12-29 | 11:24:20
    Bloggadress: /http://sotsugen.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Uj vad tiden rusar iväg....

    Har fastnat på facebook varje gång jag satt mig vid datorn den sista tiden, men nu har jag kikar runt i bloggvärlden igen ;)

    Måste skaffa mig en ny blogg....saknar att skriva av mig....

    Vore skoj att lunch ihop nån fler dag...och ni får gärna komma och fika när ni är här i närheten :)

    GOTT NYTT ÅR!!!!!

    Kram!!!

    2008-12-29 | 14:05:52

Kommentera inlägget här: