Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

stugan står så blek å grann.....

Kategori: 2008

image88
Måndag 18/2-08

Igår var vi på "utflykt" hela familjen vi var upp till "berget" och det
var sååå mysigt!
Vi trodde det skulle vara mera snö men det var pulsvänligt i år:-)
 image89
Så här ser den ut iaf vår stuga på "berget"
Visst det är jätte jobbigt att ta sig fram till stugan då man
måste bestiga en brant slänt
pust och stånk
brukar det vara gott om...


Men dessto skönare när man kommit opp
vi fikade gott och Lillan tyckte nog att hon kommit på nått
konstigt ställe för hennes huvud gick runt runt.
men blev snart trött ock lutade sig mot mamma

Mysigt värre!!

här är vårt sommarstugekök
omodernt och härligt!
Här uppe är det så lugnt man får hämta vatten i kallkälla sitta på utedass
(ja hur trevligt det nu kan va)
och bara ta allt i sin takt inget jäkt eller så
vilket är så skönt!
Stugan fick Danne ärva av sin Farmor för några år sedan
den är hennes föräldrahem....

Nu har Klara gått till bussen och lillan sover i min säng
hon åt första slurken där till morgon
mmmmmm.
Nu ska jag klä mej å hämta tidning
Ha det gott
Kramizar
image95
vilken sötnos va?

Kommentarer

  • Mia säger:

    Jag tyckte väl jag kände igen dig. =)
    När jag bläddrade ner och såg att du skrivit om babysången så trillade polletten ner.
    Blir ni med på onsdag också?
    /Mia & Leo

    2008-02-18 | 11:21:49
    Bloggadress: http://woodland.blogg.se
  • Maria säger:

    Hej Bodik. Va kul att du kommenterade men du jag är långt frånn 100!
    Ser ni har varit upp över. Längtar till våren som man ge sig iväg.
    Ha de så gött.
    Kram

    2008-02-18 | 19:08:40
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här: