Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

En liten bit in på 2008!

Kategori: 2008

Halloj!!

Nu är det ett nytt år, ja jag vet att jag är lite sen med det men vår dator har kolapsat totalt!
Men så fick vi en alldeles ny av en räddande ängel!! TACK, du vet vem du är!
 
Det nya året firade vi in hemma hos Sture & Kristina å ja må säga att vi hade det så himla mysigt:-) Tack ska ni ha!
Kristina ,jag, Klara å bebisarna tog en skön kvälls promenad i väntan på att det nya året skulle komma och det var så himla skönt!
Sen klockan tolv när raketerna skulle skjutas å champangen korkas upp så stod vi där i den satans blåsten å huttrade Emil han gjorde det enda rätta han sov inne i värmen!
Men ett nytt år blev det iaf och VÄLKOMMNA ska ni vara ni som läser detta till att följa med mej under ännu ett år!!

Igentligen har det inte hänt nått speciellt så här 17 dagar in på 2008 men års dagen av Villes begravning har kommit och gått en dag jag tände många ljus på min sons grav! Det blåste som bara den som det har gjort rätt mycker nu ett tag, så det var ganska så svårt att få dessa ljus att lysa men efter en del hopplöpsa försök lyste det vackert i lyktan, snart är det nog dags att ta bort tomtarna där också!!

Klara har åter börjat i skolan efter jullovet men har denna vecka varit hemma några dagar då hon haft feber å varit väldigt förkyld och matt! Men är nu hyfsat pigg igen! Så imorgon är det skoldag igen:-)

Johanna, mammas lilla solstrål vad vore livet utan dej??
Hon är redan 2,5 månad och hon är inte längre den lilla bebis jag skulle vilja ha utan en stor och otroligt vilje stark ung dam! Jag skulle vilja ha henne mysande på axeln men pyttsan inte hon inte... rak i ryggen som ett sopskaft och nyfiken ska vara med hela tiden! Klara är självklart den stora favoriten medans pappa kan vi stryka helt han är inge kul å hon gråter då hon lämnas ensamen hemma med honom... "skratt"
Det blir väl bättre,(hoppas jag)

Just nu sover lilla Johanna på soffan men det är bara att akta så hon inte trillar ner för hon flyttar sig neråt och i sidled och igår låg hon på sidan på golvet trots att vi lagt henne på ryggen! det går lite för fort fram här jag skulle vilja ha en pausknapp att trycka på ibland så man kan stanna upp och njuta av den dagen istället för att fundera när var det hon gjorde så eller si..... Men jag skriver ganska ofta i hennes bebisbok precis som jag gjort åt de andra två.... Å det är ju bra!:-)

Har inte gjort så mycket, jag tycker att dagarna bara försvinner!

Väntar på att bli moster igentligen när som helst nu så spänningen är stor å jag har städat ur bebiskläder då främst efter Ville, då syrran säger sig ska få en pojke! Men även saker sen Klara var liten å det är bra att allt kommer till användning igen!

Nä nu ska jag snart ta och sova jag med men det var så himla kul med en ny snabbare dator att jag bara MÅSTE sitta här å leka! Har aldrig haft en ny förrut så det var extra kul för det! men jag tror att Danne tyckte det var ännu roligre för jag fick inte sitta här förrän han gick och knöt sig! Skratt

Skriver mera en annan dag!

Kramizar i massor // Bodil

Kommentarer


Kommentera inlägget här: