Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Lite uppdatering...

Kategori: 2008




Nu har jag inte skrivit på ett tag men har varit i stugan i några dagar brassade upp dit efter jobbet på midsommarafton och det va ganska så skönt att få åka alldeles ensam och lyssna på min egen musik och sjunga med utan att nån avbryter och säger att det låter illa.. Men nästan i graninge står det 10 vackra vita renar på vägen och inte ha de nån som helst brådska att flytta på sig heller!

När jag kom upp till stugan möttes jag av en otroligt lessen Johanna hon hade varit lessen sen de kom dit stackars liten men blev glad då hon fick mysa med mamma och somnade snart.

På midsommardagen var det strålande sol och Johanna upptäckte vatten i en hink på brokvisten va spännande det kan vara:
 

Och titta noga för nu kan lillan stå själv!!
Hon drar sig upp hela tiden och ramlar väldigt ofta även i golvet hon skulle behöva en sån där mjuk hjälm som boxarna har för att skydda sitt lilla blåslagna huvud!
 
Så när vi var i stugan så va det säkraste stället att ställa lillan i sängen hennes

Danne skrattade hjärtligt när han såg påslakanet i Johannas säng men det är sen jag var liten och jag tycker att det är tufft jag eller vad tycker NI andra??


Är det nån som slår denna fula golvmatta! Detta är iaf vårt köksgolv i stugan från 1800 kallt....

 
Naturligt vis var Klara med men hon håller sig gärna bakom kameran nu för tiden!
Danne och Mattias förevigades de också

Här medans de blandade till lilafärgen till vårt sovrum på övervåningen!
Snyggt bidde det men knäppte tyvärr inga kort på resultatet men vad kan man säga ;JAG ÄLSKAR LILA!

Annars så bjöd helgen på många regnskurar och åsksmällar och massor av knott och mygg blääää men trevligt hade vi ändå!


Idag skjutsade jag Klara till Elin  så de kunde ´leka några timmar jag och Johanna fastnade också där i några timmar vilket var jättetrevligt!!
Tack Ulrika för gofikat!!
Sen har jag tvättat och Johanna har gungat i lekparken
så var denna dagen till ända...

Javisst jag höll ju på att glömma:
Johanna satte sig upp själv idag och så drar hon sig fram på alla konstiga vis men att krypa det bojkottar hon helst så drar hon i allt för att ställa sig på benen!

Mammas gullunge!!

Med krokar i munnen!!


Nä nu blir det nog att krypa ner i sängen
om jag får plats för just på min sida ligger
Herrn i huset och lilla dottern och mina två kissemissar
så man kan ju undra vart jag ska sova???
hihi
Klara tittar på film hon
min nattuggla det!!
men är det sommarlov så är det!!



Nattis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: