Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Göteborg i snöslask

Kategori: 2008

Här trodde man att man skulle få det vårigt å härligt några dagar på västkusten ack vad jag fick fel
Det snöar i göteborg och minusgrader
igår blåste det nått så fruktansvärt kallt men vi trotsade kylan och var ute en timma med Johanna i vagnen
sen kånkade vi upp den tunga vagnen uppför alla dessa trappor
på norumshöjd....

Idag tog vi den lite smartare grejjen det där med bärsele (babybjörnen) är ingen dum idé alls
det blir så lätt buret å lillan trivs så bra!

Vi letade oss ner till bäckebol köpcenter
om Danne lyssnat på mej hade vi hittat på en gång men ikke...
karlar tror de kan å vet allt men vad skule de göra
utan kloka kvinnor???

Iaf så är det härligt att få vara med min pappa och plastis och min lilla bråkiga syster
liten å liten hon har i år fyllt 13 och der firades när jag kom ner.

Resan ner gick bra Lillan sov ända till sala
de sista 15 milen fick vi muta henne med nyponsoppa (stackars liten)
men hon var otoligt snäll som vanligt trots denna låååånga resa.

det var lite om det mesta bilder blir det när jag komma hem
så jag kan grejja på min egna dator....

Nu ska vi spela yatsy säger Klara och jag vill gärna spela plump
om nån annan har lust...

Så ha nu en god fortsättning på en härlig påsk
(om än lite snöig)

Kramizar
från
mej
och familjen

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ja det låter inte som det går någon nöd på er i alla fall trots att ni inte fått vår väder. Kallt som attan här oxå 16 minus just nu. Brrrrrrrrr!

    2008-03-23 | 23:24:21
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se
  • Madde säger:

    Kissarna era har det bra :-) får mat och utevistelse vaaaarje dag (självklart) hoppas vädret blir bättre innan hemresan så ni får lite vår iaf! *kramisar*

    2008-03-24 | 00:29:50
    Bloggadress: http://madelin82.blogg.se

Kommentera inlägget här: