Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Tänk att man lever

Kategori: 2008

ensamen fast man lever som sambo
det skulle inte skada att man får lite hjälp av den
man delar postlåda med!
Jag sliter och släpar på tvätt upp och ner för alla trappor
flera gånger i veckan för att min familj ska ha rena fina kläder
ofta har jag inga rena själv varför kan man undra??
Jag bär tvättkorgen med ena handen och Johanna på armen
det tar på min lilla rygg hon väger iaf 9 kg.
Min sambo vill när han komme rhem ha sin middag på bordet
det första han gör är att gå och skita och sen busa lite med sina barn
när han ätit ställer han bort tallriken men hjälper mej aldrig med disken sen far han
iväg för att skruva eller lägger sig och sover  i soffan eller
sätter sig framför datorn.
Lillan gråter mycket på kvällen nu när tänderna är på G
men jag är ensam som ska trösta natta och leka
samtidigt ska man städa diska tvätta och vara rena rama jävla superkvinnan men hallå jag är faktiskt bara en människa jag också..
Tänk om jag finge få göra nått på kvällarna när jag varit med Johanna hela dagen.

Missuppfatta mej inte Jag verkligen älskar mina barn men jag skulle så gärna vilja ha hjälp av min sambo som har öronproppar och skygglappar verkar det som.

Nu ikväll ska jag upplysa min sambo om att vi lever faktiskt
I 2008
och inte på 1908

Nu får det vara nog nu ska här hjälpas tilloch det på stört...

Var bar tvungen att ventilera mej lite.

Kommentarer

  • Christina säger:

    Ja du Bodil.....visst är det jobbigt att vara mamma, hemhjälp, älskarinna, psykolog, lektant och allt när man också ska försöka att ta hand om sig själv...en omöjlig uppgift som inte håller i längden! Upp till kamp! Vi kan, vi vill, vi törs ställa krav på våra sambos!=)

    2008-05-30 | 08:48:29
    Bloggadress: http://christina-tankar.blogspot.com
  • Lizzen säger:

    Ja du KARLAR....alla jag känner (eller iaf dom flesta)har nog PRECIS samma uppfattning som dig när det gäller karlsloken vi bor med.Spelar ingen roll hur gamla dom är så är dom precis lika....så det är bara att konstatera att vi kvinnor är från venus och karlarna är från mars.SUCK!

    2008-06-02 | 00:11:19
    Bloggadress: http://www.123minsida.se/LillTorpsAlpacka
  • isa säger:

    tjena! jag har precis samma problem som du när de gäller den biten. fast nu har marcus blitt lite bättre på att bara va hemma me oss. men hälst vill han iväg.

    har jag jobbat dag å han vart hemme me lilla hela dagen MÅSTE han fara härifrån på kvällen för han har ju vart me lilla hela dagen...

    å jag då när jag är ledig har henne från morron till dagen efter! ojoj..säger jag bara...undra vad dom skulle göra utan oss egentligen?!



    kram

    2008-06-03 | 22:38:44

Kommentera inlägget här: