Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

~ 1:a advent ~

Kategori: 2008

Nu är de flesta fönster putsade Iaf de som gick att öppna måste fråga hyresvärden hur man putsar imellan köksfönstret vi har en vattenkran i vägen så man kan inte öppna det!! Men det skulle ju behövas putsas det spelar ju ingen roll hur ja gnor annars! Avents stakarna lyser fint i fönstren och gardinerna är bytta köket är jag nöjd över nu och vardagsrummet blev inte så pjåkigt det heller! (om jag får säga förståss)

Idag har vi varit och Grattat min farmor som fyller år idag sen drog vi till ett regnande sundsvall och gick på julskyltning men HALLÅÅÅÅÅ vart är julkänslan igentligen ingen musik spelades bara i ståndet på slutet.....
Och sen skit väder och gröna gräsmattor! Vi här i västra har iaf snö! Om än lite blaskig!

Ifredags var vi så på Wallmans och julbord på södra berget det var verkligen kanon kan jag säga! Och visst åt man lite för mycket som vanligt! Men kul hade vi iaf! Men vid halv tolv då det var slut då hade vi lätt kunna åka hem men fick "dansa" på i en timma till.... det var en lång timma för trötta människor! Bussresan hem var ganska så stilla. Skönt!

Nu är jag trött (somvanligt) känner av mina höfter lite men det är ju snart kväll funderar på att städa klart hallen men det är inte det lättaste då liten Johanna drar fram allt igen men det blir ju som det blir varken bättre eller sämre!! Fick låna fina mattor av mamma så nu känns det snart extra fint...

Snart är 1:a advent över och vi tar sikte på att tända  2:a ljuset i advent!!

Kramizar 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag tror alla har fått första advent utom jag. Får ta itu med det i morgon eller tisdag.

    Ja visst hade vi en kanon kväll.

    Kram

    2008-12-01 | 03:32:01
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: