Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Tråkväder

Kategori: 2008

Igår regnade det så man blir sååå trött
och idag blåser det och inte 17 blir man piggare av det..

Min lilla goknopp satte våra hjärtan i halsgropen rejält i går kväll:

Vi var alla inne i vardagsrummet och tittade på tv
då jag frågar var Johanna är
ingen som visste men Klara knatar efter och hittar lillan sittandes i Klaras loftsäng
med ett glatt leende på läpparna.
Tänk om hon ramlat ner!!
då hade hon slagit sig fördärvad...

Så nu måste vi skruva bort ett eller två trappsteg på stegen upp till sängen
för jag vill inte ha nån liten där uppe igen!!

Idag händer det inte mycket
Johanna har precis lagt sig för att sova och hon brukar väl sova en så där 11/2 timme om jag har tur.
Sen ska vi väl i väg och köpa mjölk så vi kan göra nån mat i dag tror vi ska äta våfflor för igår när jag lagat mat säger Danne att han blev så lycklig för det luktade pannkaka och det ville han ha.
Men lillan kan ju inte äta ägg mest är det väl råa ägg typ smet ochsånt men det känns dumt att låta henne äta pankisar men våfflor utan ägg är ju goda så det halkar ju ner.
Och snart har väl dagen gått utan att vi har åstadkommit nått.

Nä nu ska jag borsta gaddarna och plocka ihop leksaker
det finns alldeles för många av dessa saker iaf här hos oss.



Kramiz


Kommentarer

  • isa säger:

    men snälla..klätrade hon upp helt själv?!!

    ojoj, jag förstår att du blev rädd, skulle oxå ha blitt de...

    kram kram

    2008-10-02 | 22:22:12
    Bloggadress: http://sotsugen.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Full fart på lilltrollet hör jag. Kramiz

    2008-10-03 | 12:46:22

Kommentera inlägget här: