Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Det börjar

Kategori: 2008

Dra ihop sig till VILLES 2 års dag!! 

Så jag bjuder er på lite dikter!!




Här skiljs våra vägar i livet
men du lät mig tidigt förstå
I stjärnorna står det skrivet
tillsammans för alltid ändå
När natten så stilla sig sänker
finns tystnadens tomhet hos mig
Och likt den klaraste stjärna som blänker
så stark är min kärlek till dig
Du är för alltid en del av mig
som polstjärnans ljus i natten
Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig
som en bro över mörka vatten
Du är för alltid en del utav mig
så fjärran men ändå så nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är alltid en del utav mig
Text: Lasse Berghagen .












Min famn är tom

Här står jag nu och vaggar dig till ro
Söker styrka, söker en tro
som får mig att förstå
varför du fick gå

Här står jag nu och vaggar lugnt min famn
Jag viskar ömt ditt namn
Ljuset ditt är tänt
Jag all min kärlek till dig sänt

Mina armar sluts omkring dig
men min famn är tom
Jag vaggar minnen från den tid
Då jag fick hålla dig
Då jag kände din närhet
Värmen från din kropp
Då tid och rum stod stilla
Och vi höll fast vid vårt hopp
Att du kom tillbaks igen

Här står jag nu och vaggar det som var
Den känslan som finns kvar
För evigt inom mig
Den kärlek jag för evigt till dig har











Kommentarer


Kommentera inlägget här: